۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۶۱۵۵۰
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی:

غلبه عقل معاد بر عقل معاش، حُرّ را نجات داد

غلبه عقل معاد بر عقل معاش، حُرّ را نجات داد
تولیت امامزاده صالح(ع) به نقش بصیرت در هدایت و ثبات قدم پرداخت و دنیا را مهم ترین رهزن بین مأموم و امام دانست و گفت: با بصیرت می توان تا آخر مسیر با ثبات قدم حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی در شب چهارم محرم الحرام در هیئت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: سرسپردگی و رهسپار شدن با ولایت به طرفه العینی انسان را از حضیض ذلت به اوج عزت و شهامت می رساند اما شرط آن، خودیابی است.

وی با اشاره به این که خودشناسی انسان را به مقصد می رساند، گفت: اگر انسانی خود را بیابد و به خودشناسی بپردازد، ائمه(ع) آن فرد را به مقصد می رسانند؛ طعنه بیداری که امام حسین(ع) به حر بن یزید ریاحی زد تا خود را پیدا کند، اهانت نبود، بلکه این برهان بود، یعنی شأن تو بالاتر از این است و خود را پیدا کن که در چه شرایطی هستی.

اساس تدیّن، حب اهل بیت است

تولیت امامزاده صالح(ع) ملاک عمل را لازمه رسیدن به حریم اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: حمایت حضرت صدیقه طاهره(س) بود که این جذبه نصیب حر بن یزید ریاحی شد؛ برای رسیدن به حریم اهل بیت(ع)، ملاک عمل است اما اساس تدیّن، حب اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که بدون عمل تقرب محقق نخواهد شد، تمام روح دیانت را حقیقت ولایت دانست و افزود: تبدیل بدی به حسنه، اکسیر اعظم محبت امام حسین(ع) است.

در جریان کربلا 30 نفر به لشکر امام حسین پیوستند

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با اشاره به نجات یافتگانِ واقعه عاشورا اظهار داشت: در جریان کربلا عده ای مجذوب حضرت ابی عبدالله(ع) شدند که سردمدار و طلایه دار این افراد، حُرّ بن یزید ریاحی بود؛ در تاریخ آمده است که بیش از 30 نفر از مجذوبین امام حسین(ع) لحظات آخرِ جریان کربلا به آن حضرت پیوستند.  

وی افزود: اکسیر اعظمُ محبت امام حسین(ع) غوغا می کند، به شرطی که در این محبت صادق باشیم و از یک بام و دو هوا بودن خارج شویم.

نقش بصیرت در هدایت و ثبات قدم

وی با بیان این که با بصیرت می توان تا آخر مسیر با ثبات قدم حرکت کرد، گفت: حالی که حُرّ پیدا کرد، دیگران پیدا نکردند، چرا که حُر در خودیابی گوهری داشتند که قرآن از آن به بصیرت یاد می کند.  

تولیت امامزاده صالح(ع)، عنایت حضرت فاطمه(س) را هدایتگر حُر دانست و تصریح کرد: حُر که مزدور بی امیه و تمام زندگی اش از حرام بود و مأمور برای دشمنی با امام حسین(ع) بود، قطعاً با عنایت حضرت زهرا(س) هدایت شد.

غلبه عقل معاد بر عقل معاش، حُرّ را نجات داد

وی با بیان این که مهم ترین رهزن بین مأموم و امام، دنیا است، افزود: اولین گام برای رسیدن به مولا آن است که دیدگاه صحیح نسبت به دنیا پیدا کنیم؛ کسانی جلوی سیدالشهدا(ع) ایستادند که فریب دنیا را خوردند و دنیا برای آنها اصالت پیدا کرد؛ حُرّ یک نفس عقل معادش بر عقل معاشش غلبه پیدا کرد و هدایت شد.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی اظهار داشت: حضرت عباس(ع) نسبت به دشمن عبوس بود و در طول عمرش یکبار به دشمن لبخند نزد؛ وای بر حال کسانی که لبخندشان برای دشمنِ حربی و قسم خورده بوده و اخمشان برای ضعفا و محرومین است.

صلابت حاج قاسم سلیمانی کمر استکبار را شکسته بود

وی با بیان این که صلابت حاج قاسم سلیمانی کمر استکبار را شکسته بود، گفت: شهید سلیمانی گفت که ما ملت امام حسین هستیم و مورد تربیت این مکتب شد؛ صلابت حاج قاسم سلیمانی کمر استکبار را شکسته بود، اما وقتی که به فرزندان یتیم مدافع حرم که می رسید، خاک می شد./822/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
اوّلین نرم افزار آنلاین محتوای منبر و آموزش هاي تخصّصي تبليغ
0
0