۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۶۶۱۵۵۴
حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک مطرح کرد؛

اندیشه های باطل ابن‌ تیمیه سرچشمه خباثت‌های وهابیت

اندیشه های باطل ابن‌ تیمیه سرچشمه خباثت‌های وهابیت
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اندیشه‌های باطل ابن تیمیه را منشأ خیانت‌های آل سعود به شیعیان توصیف کرد و گفت: در حقیقت او نتواسته میان قیام حق و باطل فرق قائل شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در سخنرانی شب چهارم محرم با موضوع «هدایت گری عاشورا در عصر انتظار» گفت: امام حسین(ع) با قیام خود پرچم هدایتگری را درجامعه برافراشته است و سیره پیامبر اکرم(ص) را زنده کرد و ائمه اطهار در ذیل این پرچم به هدایتگری جامعه اسلامی پرداختند. 

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک با بیان اینکه حرکت و قیام سیدالشهدا زمینه ها را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم کرده است، افزود: در روایات شیعه و اهل سنت آمده است که یکی از فرزندان پیامبر ظهور خواهد کرد و عدل و قسط را در جهان گسترش خواهد داد.

وی با بیان اینکه اهداف و آرمان های قیام سیدالشهدا و ظهور امام زمان(عج) مشترک است، گفت: هدف از هر دو قیام برای اصلاح امت اسلامی و و احیای سیره نبوی، ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک بیان کرد: در آخر الزمان دین دستخوش تغییرات زیاد خواهد شد و با خرافات و انحرافات آغشته می شود که به گونه ای مردم این گونه فکر می کنند که امام زمان دین جدیدی را برای آنها آورده است و همچنین در دوران امام حسین(ع) سیره پیامبر اکرم (ص) و دین اسلام با انحرافات معاویه و دستگاه اموی همراه بوده است که مردم از امام حسین(ع) و کاروان ایشان به عنوان خروج کننده بر دین یاد می کردند.

وی با اشاره به شبهات ابن تیمیه درباره قیام امام حسین(ع) گفت: ابن تیمه این شبهه را مطرح کرده که قیام سیدالشهدا صحیح نبوده است زیرا که بر حاکم و ولی زمان خود خروج کرده است و همچنین ابن تیمیه بیان کرده که امام حسین(ع) خود و خانواده اش را با قیام به خطر انداخته و این امر از نطر شرعی حرام است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم (ع) ظهور حضرت مهدی را در امتداد قیام امام حسین(ع) توصیف کرد و افزود: در حقیقت ابن تیمیه نتواسته میان قیام حق و باطل فرق قائل شود که کدام قیام سبب خروج از دین می شود و کدام قیام سبب احیای دین اسلامی و جلوگیری از انحطاط جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهروزی لک با بیان اینکه افکار و اندیشه های ابن تیمه سبب به وجود آمدن وهابیت و گروه های تکفیری و داعش در منطقه شده است، گفت: هر ساله گروه های تکفیری با حمایت آل سعود و وهابیت به مجالس عزای حسین(ع) هجوم می برند و خون هزاران شیعه در هند و پاکستان به ناحق ریخته می شود./998/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۹
احسن بر شما
0
0