۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۶۱۵۵۶
دبیر اتاق تبلیغ خراسان:

امام حسین اسلام در معرض از بین رفتن و تحریف را زنده کرد

امام حسین اسلام در معرض از بین رفتن و تحریف را زنده کرد
خراسان رضوی - حجت الاسلام مشیری با بیان این که امام حسین اسلام در معرض از بین رفتن و تحریف را زنده کرد، گفت: اصلاح و دفاع از هویت دینی جامعه از اقدامات امام حسین(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق تبلیغ خراسان شب گذشته در حرم مطهر رضوی به نگاه غیر مسلمانان نسبت به امام حسین(ع) اشاره و ابراز کرد: آنتوان بارا، نویسنده و پژوهشگر مسیحی در کتابی با عنوان ابا عبدالله در ریشه مسیحیت به اهداف سید الشهدا و اهداف کربلا اشاره داشته و می گوید:« آن چیزی که اسلام را زنده نگه داشت، ابا عبدالله(ع) بود.»

وی به نظر کشیش مسیحی در مورد امام حسین اشاره و اظهار کرد: کشیش مسیحی به آنتوان بارا می گوید که اگر حسین مال ما بود ما در هر کوچه و خیابانی یک تریبونی نصب کرده و صبح و شام مردم را به او دعوت می کردیم و تأسف می خورند که حسین مال ما نیست.

حجت الاسلام مشیری با بیان این که امام حسین(ع) اسلام را زنده کرد، ابراز کرد: مدینه به عنوان شهری که محل نزول قرآن بود بعد از 50 سال از رحلت پیامبر به محل حضور رقاصه ها و بدکاره ها تبدیل شده بود و در سالی که این گروه عزم حج می کنند، مردم مدینه آن ها را بدرقه و مشایعت می کنند، امام حسین این مدینه خواب زده و جهان اسلام خواب زده را بیدار کرد و اسلامی که در معرض از بین رفتن و تحریف بود را دوباره زنده کرد.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان افزود: با وجود این که با همه امامان رفتارهایی شد و همه آن ها جان برکف بوده و در آخر به شهادت رسیدند اما همه اهل بیت(ع) نسبت به امام حسین(ع) نگاه ویژه دارند، ایشان حاضر شدند که هر چه دارند را به میدان آورده و در معرض از بین رفتن قرار دهند تا اسلام را حفظ کنند و کار امام حسن(ع) را به ثمر رسانند.

وی اصلاح و دفاع از هویت دینی جامعه را از اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بیان و ابراز کرد: اهل بیت در جای جای تاریخ شیعه به ابا عبدالله تأکید داشته و در همه مناسبت های مختلف به قرائت زیارت عاشورا تأکید شده است چون ابا عبدالله هدف مقدسی دارد.

حجت الاسلام مشیری به تأثیر قیام سیدالشهدا(ع) در انقلاب های جهان اشاره و بیان داشت: اگر اباعبدالله(ع) نبود، انقلاب ما شکل نمی گرفت، داعش شکست نمی خورد، امروز علی رغم همه تحریم ها و حملات علیه شیعه انقلاب ما پابرجاست و این به خاطر اباعبدالله(ع) است همچنین رهبر اخوان المسلمین الگو گرفتن از ابا عبدالله را موجب عزت مصر می داند.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان افزود: امام حسین(ع) فرمود: می خواهم جامعه ای که پیامبر تربیت کرد تا عالمگیر شود و با انحراف زمین گیر شد را احیا کنم.»، امروز با تربیت ابا عبدالله عالمگیر می شود و  از شرق آسیا تا غرب آفریقا رهبران نهضت ها عاشورا را محور نهضت خود قرار داده اند.

امر به معرف و نهی از منکر و عمل به سیره پیامبر از اهداف امام حسین بود

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) امر به معرف و نهی از منکر و عمل به سیره پیامبر(ص) را از اهداف خود بیان کرد و افزود: امروز کسانی در برابر آمران به معرف می ایستند که باید با آن ها برخورد شود؛ در روزهای اخیر شاهد رفتار وحشیانه با آمر به معروف و خانواده وی در هواپیما بودیم که باید با این رفتارها برخورد شود و به قانون عمل شود چنانچه در اروپا امر به معروف امری قانونی و عقلی است.

حجت الاسلام مشیری به بیان منکر ها و تذکر زبانی آن ها تأکید و ابراز کرد: امروز وقتی زشتی ها را در جامعه می بینیم، نیازی به درگیر شدن نیست بلکه باید بگوییم تا بدانند و به زشتی عمل باورشان شود.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان عمل به سیره پیامبر را از اهداف امام حسین(ع) بیان و اظهار کرد: پیامبر اهل تشریفات و امکانات ویژه، مقدس بازی و منافقانه برخورد کردن نبود، از همه متواضع تر و مودب تر بود، منتظر سلام دیگران نبود، بی تکلف تر از همه بود و اهل همدلی و مواسات بود.

وی افزود: ما هنوز پیامبر(ص) و امام حسین(ع) را نشناخته ایم، شهدا امام حسین(ع) را شناخته اند، هر چه قدر که ما امام حسین(ع) را بشناسیم و ایشان را به دیگران معرفی کنیم به ظهور ولی عصر(عج) نزدیک تر شده ایم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات