۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۶۱۶۰۷
از سوی رییس اداره کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفت؛

معرفی دوره‌های آموزش مبلغین ویژه محرم ۱۴۴۲

معرفی دوره‌های آموزش مبلغین ویژه محرم ۱۴۴۲
حجت‌الاسلام متقی‌فر گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که اتفاق افتاد طبیعتاً لازم بود تا ما یک سری تدابیر را برای برگزاری دوره‌های آموزشی بیندیشیم.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست خبری اداره کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر مدیر کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع معرفی دوره‌های آموزشی مبلغین ویژه محرم ۱۴۴۲ برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام متفی‌فر در تبیین برنامه‌های اداره کل آموزش سازمان تبلیغات گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده در کشورمان و محدودیت‌هایی که اتفاق افتاد طبیعتاً لازم بود تا ما یک سری تدابیر را برای برگزاری دوره‌های آموزشی که سال‌های قبل به صورت حضوری برگزار می‌شد بیاندیشیم.
 
وی افزود: این دوره‌های آموزشی اکنون در دو بخش آنلاین و آفلاین برای مبلغین، مبلغات و روحانیون مستقر در کل کشور برگزار شد.
 
رییس اداره کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی به برگزاری همایش «طلایه‌داران» اشاره کرد و عنوان کرد: اساتید مطرحی چون حجت‌الاسلام والمسلمین طائب، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی، حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در این همایش حضور یافتند.
 
وی ادامه داد: این همایش سال‌های پیش به صورت حضوری در استان‌های ما برگزار می‌شد؛ اما به دلیل شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا به صورت مجازی و از طریق سامانه آموزش مجازی مبشران به صورت زنده اجرا و برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام متفی‌فر درباره سازمان آموزش مجازی مبشران توضیح داد: این سامانه از دی‌ماه سال گذشته کار خود را تحت اشراف اداره کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شد و یک فضای به‌روزی را برای آموزش مجازی برای مبلغین و روحانیون مستقر ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: کسانی که وارد این سایت شوند یک کارتابل شخصی دارند و آموزش‌های مخصوص به ‌خود را می‌بینند و سپس می‌توانند در همان جا آزمون دهند و گواهینامه پایان دوره را اخذ نمایند.

رییس اداره کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به سرفصل‌ها و عناوین موجود در سامانه مبشران تصریح کرد: این سامانه حدود ۱۱ هزار نفر مخاطب دارد و همه دوره‌هایی که برگزار می‌شود بر اساس یک سند تحت عنوان «سند آموزش و توانمندسازی مبلغین» طراحی و تولید می‌شود که استقبال خوبی از طرف مبلغین صورت گرفته است.
 
وی در پایان توضیحات خود گفت: اداره کل آموزش برای تغذیه فکری و روحی مبلغان و خانواده‌های آنان به فکر افتاد بسته‌‌ای را تحت عنوان «بسته زندگی مؤمنانه» با سرفصل‌هایی چون تربیت فرزند، مهارت حل مسأله، حل مسائل اقتصادی در خانواده و ... طراحی کند.
 
حجت‌الاسلام متقی‌فر در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا پیرامون بحث تبلیغ در کافه توضیح داد: بحث فضای تبلیغ در سازمان تبلیغات فضای گسترده خوبی پیدا کرده است و مخصوصاً به فضاهایی که تا الآن خیلی بدان توجه نمی‌شده توجه‌هایی صورت گرفته است.
 
وی افزود: من کاملاً در جریان این اتفاق نیستم؛ ولی ما در بحث تبلیغ به‌خصوص در مساجد و پایگاه‌های بسیج سرمایه گذاری‌های خوبی را رقم زده‌ایم.
 
رییس اداره کل آموزش تبلیغات اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری دربارۀ نحوه ارتباط گیری بین پایگاه‌های بسیج و مساجد برای تأمین نیروی مبلغ عنوان کرد: اداره کل اعزام و مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی که در سرتاسر کشور کارشناس و نمایندگانی دارند که عزیزان اگر به آن‌ها مراجعه کنند در بحث اعزام مبلغ، کارشناس و اساتیدی که لازم دارند کمک بگیرند./پ202/ف
ارسال نظرات