۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۶۱۶۰۹

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی در دهه اول محرم

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی در دهه اول محرم
خراسان رضوی - برگزاری برنامه بداهه سطر‌های عاشورایی، تولید و پخش ۸ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی و برپایی «تکیه مجازی امام رضا (ع)» از حرم رضوی از جمله خبر‌های کوتاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هم‌زمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) ویژه‌برنامه بداهه سطرهای عاشورایی «گلاب اشک» از سوی مکتب هنر رضوان در روزهای چهارم و پنجم شهریور 1399 از ساعت 17 تا 19 در نگارخانه رضوان برگزار خواهد شد.

اجرای برنامه گلاب اشک از طریق صفحه اینستاگرام مکتب هنر رضوان به نشانی rezvan_artschool@ و صفحه اینستاگرام مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی aqart.ir@ به‌صورت زنده برای مخاطبان پخش خواهد شد.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان با رعایت نکات بهداشتی دوران مقابله با بیماری کرونا می‌توانند در محل اجرای این برنامه در نگارخانه رضوان به نشانی مشهد، خیابان کوهسنگی 17، شماره 16 حضور به هم رسانند.

همایش مجازی «مصباح الهدی» ویژه عرب زبانان در دهه اول محرم برگزار می‌شود

سید محمدجواد هاشمی نژاد مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از برگزاری همایش مجازی «مصباح الهدی» ویژه مخاطبان عرب‌زبان در دهه اول محرم خبر داد و گفت: این همایش تلاش دارد تا به ظرفیت عظیم محرم برای فرهنگ‌سازی و فهم عمیق نسبت به عاشورا بپردازد.

وی عنوان کرد: همایش مصباح الهدی با حضور «حجت‌الاسلام اسد القصیر» از جمله پژوهشگران علوم اسلامی و «آیت‌الله عباس کعبی» نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ویژه عرب‌زبانان 5 شهریور در شبکه‌های مجازی به آدرس imamRedaAs برگزار می‌شود.

وبینار «ادبیات عاشورایی کودک و نوجوان» برگزار می شود

گروه زبان و ادبيات فارسي دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی همزمان با فرارسیدن ماه محرم وبینار «ادبیات عاشورایی کودک و نوجوان» را برگزار می کند.

وبینار «ادبیات عاشورایی کودک و نوجوان» با سخنرانی دكتر مريم جلالي عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي با موضوع «چرایی ادبیات عاشواریی و تناسب آن با گروه های سنی»، دكتر مهدي فردوسي مشهدي پژوهشگر و مدرس دانشگاه با موضوع «نقد رویکردهای ادبیات عاشورایی کودک و نوجوان» و دکتر حمیدرضا نویدی مهر مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)  با موضوع «ادبیات عاشورایی نوجوان با نگاهی به منظومه ظهر روز دهم قیصر امین پور» برگزار می شود.

این وبینار همزمان با روز ششم محرم، پنجم شهریور ماه ساعت 10:30 از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/khrazavi/webinar برای عموم قابل دسترسی است.

انتقال حال و هوای حرم رضوی از طریق فضای مجازی به 10 زبان زنده دنیا

سیدمحمدجواد هاشمی نژاد، مدیر امور زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: همزمان با دهه اول ماه محرم حال و هوای بارگاه منور رضوی به 10 زبان زنده دنیا از جمله عربی، انگلیسی، فرانسه، اردو، اسپانیولی، آذری، ترکی و اندونزیایی، روسی و پشتو از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای زائران ارسال می شود.

وی عنوان کرد: در این بخش تمامی تولیدات و مدیریت صفحات توسط نیروهای متخصص آشنا به زبان های خارجی و همچنین با کمک شیفتگان و دلدادگان حضرت رضا(ع) از دورترین نقاط جهان انجام می شود.                      

«تکیه مجازی امام رضا(ع)» از حرم رضوی ویژه ماه محرم برپا شد

تکیه مجازی امام رضا(ع) که هم‌زمان با فرارسیدن ایام دهه اول ماه محرم برپا شده است به‌صورت روزانه 40 هزار مخاطب دارد و با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

همچنین دو برنامه در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگ‌سال در این ایام در حال برگزاری است که برنامه نخست با حضور مداحان نوجوان از ساعت 21 تا 21:30 با روایتگری از دفاع مقدس و برنامه دوم نیز که ویژه بزرگ‌سالان است از ساعت 21:30 تا 22 به‌صورت زنده مهمان مخاطبان است.

سخنرانی معرفتی، ذکر مصیبت، شعرخوانی و پخش آیتم‌های متنوع ازجمله بخش‌های این ویژه‌برنامه معنوی است و حجت‌الاسلام کاظم روح‌بخش در این مراسم به ایراد سخن می‌پردازد.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه‌ها را از طریق صفحات رسمی آستان قدس از جمله اپلیکیشن روبیکا به آدرس @aqr_ir و اینستاگرام به آدرس @www_aqr در فضای مجازی مشاهده کنند.

تولید و پخش 8 هزار دقیقه برنامه تلویزیونی از حرم رضوی در دهه اول محرم

مهدی خیرجو، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت:  ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز ماه محرم و محدودیت‌ برگزاری مراسم‌های عزاداری به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی حدود 8 هزار دقیقه برنامه تلویزیونی را در دهه اول ماه محرم از جوار بارگاه منور رضوی با همکاری شبکه‌های مختلف سیما بر روی آنتن می‌برد./864/ت304/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات