۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۶۶۱۶۳۷
امام جمعه بهشهر:

فرهنگ حسینی شرط بقای ملت ایران اسلامی است

فرهنگ حسینی شرط بقای ملت ایران اسلامی است
مازندران - حجت الاسلام جباری با بیان این که نهضت انقلاب بر مبنای آرمان های عاشورایی شکل گرفته است، گفت: فرهنگ حسینی شرط بقای ملت ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از هیأت های مذهبی این شهرستان با بیان این که باید به جنبه های معرفتی، سیاسی، اعتقادی و تربیتی قیام حسینی نیز پرداخته شود، گفت: نباید حادثه کربلا را تنها یه یک وجه خلاصه کنیم و این وظیفه مهم بر عهده روحانیت است.

امام جمعه بهشهر، جریان کربلا را تقابل میان کفر و نفاق با امامت دانست و با بیان این که امام حسین(ع) برای حفظ جایگاه امامت و ولایت در برابر دشمن زمانه ایستاد و همراه با یاران وفادارش به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: امروز جلوگیری از تکرار حادثه عاشورا و کربلا در گرو تبعیت از ولایت و رهبری است.

وی با بیان این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی بر مبنای آرمان های عاشورایی شکل گرفته است، افزود: فرهنگ حسینی شرط بقای ملت بزرگ ایران اسلامی است و نباید تحت هیچ شرایطی کمرنگ شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) عزت، عدالت و حریت را به مردم هدیه داد، خاطرنشان کرد: محرم، موجب حفظ دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی شده که باید در تقویت این مراسم با عظمت بیشتر تلاش کرد.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که ماه محرم ماه بصیرت افزایی، شور و شعور حسینی و کسب معرفت عاشورایی است، گفت: اخلاص در عزاداری امام حسین(ع) بسیار حائز اهمیت است و اجر و ثواب عزاداری را دو چندان خواهد کرد.

وی با بیان این که امسال به دلیل شرایط خاصی که به وجود آمده عزاداری ماه محرم با شرایط خاصی در حال برگزاری است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم همه دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به خوبی اجرایی شود.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که دشمن به دنبال سوء استفاده از فضای به وجود آمده علیه عزاداری حسینی است، خاطرنشان کرد: به طور حتم رعایت اصول بهداشتی در عزاداری ها، موجب خنثی شدن توطئه دشمنان علیه دین و اهل بیت(ع) خواهد شد.

امام جمعه بهشهر، بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی از سوی هیأت های مذهبی و عزاداران را عامل ضربه به این مراسم معنوی دانست و تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی به منظور حفظ جان مؤمنان در عزاداری ها امری ضروری است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام حسین(ع) با قیام خود در برابر ظلم ایستاد و از حق دفاع کرد، بیان داشت: امروز نیز نظام اسلامی به عنوان نماد و تجلی حق در برابر ظالمان زمانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده است./950/پ310/ب1

ارسال نظرات