۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۶۱۵۸۸
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

تحول خواهی شاخصه حوزه انقلابی/ ضرورت توسعه مراکز و رشته های تخصصی

تحول خواهی شاخصه حوزه انقلابی/ ضرورت توسعه مراکز و رشته های تخصصی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تحول خواهی را شاخصه حوزه انقلابی دانست و گفت: امروز انتظار از حوزه های علمیه تربیت و پرورش طلابی نخبه، مهذب و انقلابی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، این ماه را ماه برپایی عزا و ماتم برای سید و سالار شهیدان دانست.
 
وی با بیان این ‌که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط برگزاری مراسم عزاداری تغییر پیدا کرده است، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید فرمودند رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی همه عزاداران ضروری است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان اسلام همه توان خود را بکار گرفتند تا عزاداری حسینی را تضعیف کنند، بیان داشت: اما به برکت اهل بیت(ع) این مراسم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال برگزاری است و از عظمت عزای حسینی کاسته نخواهد شد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که توطئه و طراحی دشمن علیه دین، اهل بیت(ع) و انقلاب هیچ گاه پایان نخواهد یافت، خاطرنشان کرد: دشمن با اساس و بنیان انقلاب اسلامی مخالف است و به همین دلیل می کوشد تا این انقلاب و نظام دینی را تضعیف کند.
 
وی با این که باید مراقب باشیم خدای ناکرده در زمین دشمن بازی نکنیم، ادامه داد، گفت: عزاداری با رعایت دستورالعمل  های بهداشتی مشکلی برای عزاداران ایجاد نخواهد کرد و همه باید به این اصل پایبند باشد تا راه سوء استفاده دشمن را ببندند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان به ظرفیت علمی و تبلیغی حوزه علمیه استان اشاره کرد و گفت: حوزه با همه ظرفیت هایی که در اختیار دارد آماده همکاری موثر با سایر مراکز علمی استان است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال ببش از دو هزار و ۵۰۰ طلبه در مدارس علمیه برادران استان مشغول فراگیری علوم دینی هستند، تصریح کرد: این طلاب از پایه نخست تا درس خارج را در مدارس علمیه استان می گذرانند.
 
وی، رشد شاخص های علمی، تقویت و توسعه مراکز و همچنین رشته های تخصصی را از جمله برنامه های با اولویت حوزه علمیه استان عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های علمی خوبی که در سطح استان وجود دارد تلاش در جهت تقویت شاخص های علمی حوزه علمیه استان امری ضروری است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، تحول خواهی را شاخصه حوزه انقلابی دانست و گفت: امروز انتظار از حوزه های علمیه تربیت و پرورش طلابی نخبه، مهذب و انقلابی است.
 
گفتنی است، در پایان از زحمات حجت الاسلام غفار شعبانی تقدیر و حکم سرپرستی مدیریت مدرسه علمیه مصطفی خان ساری به حجت الاسلام درزی اهدا شد./950/پ310/ب1
ارسال نظرات