۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۶۱۴۴۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

بصیرت از ویژگی های عزاداران حسینی است

بصیرت از ویژگی های عزاداران حسینی است
مازندران - امام جمعه ساری داشتن بصیرت را یک مطالبه جدی از عزاداران حسینی دانست و گفت: کسانی که ادامه دهنده راه اهل بیت(ع) هستند باید دوست و دشمن را به خوبی بشناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در سلسله مباحث ماه محرم با تقدیر از رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی عزاداران حسینی در روزهای اخیر، گفت: عزاداران حسینی امسال با حفظ مسائل بهداشتی، در حال برگزاری سوگواری برای سید و سالار شهیدان هستند.

وی در ادامه سخنان خود به فرازی از زیارت عاشورا اشاره کرد و با بیان این که در این فراز مؤمنان تا روز قیامت وفاداری خود را به آرمان ها، مکتب و راه امام حسین(ع) نشان می دهند، افزود: در این فراز خطاب به امام حسین(ع) آمده هر کسی با تو سازگار هست ما هم با او سازگار هستیم و هر کسی با تو سر ستیز، ناسازگاری و دشمنی دارد ما هم با او تعارف نداریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ملاک برای ما دوستی، حب و بغض اهل بیت(ع) و اما حسین(ع) است، بیان داشت: باید با دوستان امام حسین(ع) دوست و با کسانی که با امام حسین(ع) سر ناسازگاری، ستیز و دشمنی دارند دشمن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود، بصیرت را یکی از دستاوردهای مهم قیام عاشورا دانست و افزود: اگر بصیرت نباشد ممکن است با دوستان امام حسین(ع) دشمنی و با دشمنان امام حسین(ع) طرح سازش و دوستی ببنیدید و فکر کنید کارتان صحیح است چون نمی شناسید.

امام جمعه ساری، نداشتن بصیرت را عامل خودزنی دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی بصیرت نداشته باشد ممکن است در زمین دشمن بازی کند و به نفع دشمن آب به آسیاب بریزد به همین دلیل باید دوست و دشمن را به خوبی شناخت.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که تروریست های تکفیری و داعشی ها با انگیزه دینی وارد شدند اما در حال کمک به آمریکا در نقش یزید زمان و همچنین صهیونیست ها هستند، تصریح کرد: این جریان تکفیری به دلیل نداشتن بصیرت، شناخت و فهم کافی در برابر سردار سلیمانی ها و مدافعان حرم می ایستند و مدافعان حرم ما را به شهادت می رسانند چون بصیرت ندارند و از خوارج زمان هستند.

وی، داشتن بصیرت را یک مطالبه جدی از عزاداران حسینی دانست و بیان داشت: کسانی که ادامه دهنده راه اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان هستند باید دوست و دشمن را به خوبی بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی در مسیر کمک به دشمن حرکت می کنند، ادامه داد: راه این جریان های منحرف به کاخ سفید و لندن می رسد.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که امام سجاد(ع) از حضرت عباس(ع) به عنوان چشم بصیرت یاد کردند، افزود: دلباختگان امام حسین(ع) باید دارای بصیرت سیاسی باشند./950/پ310/ب1

ارسال نظرات