۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۶۱۳۸۴
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ولایت مداری، مطالبه ای مهم از هیأت های مذهبی

ولایت مداری، مطالبه ای مهم از هیأت های مذهبی
مازندران - امام جمعه ساری ولایت مداری را مطالبه ای مهم از هیئات دانست و گفت: عزاداران حسینی باید افرادی ولایی و گوش به فرمان ولی فقیه باشند و پشت سر ولی فقیه حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در سلسله مباحث ویژه ماه محرم، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از فلسفه های مهم قیام عاشورا دانست و گفت: اگر جوانان و نوجوانان بخواهند بدانند امام حسین(ع) برای چه قیام کرده یکی از از آن حکمت ها و دلایل قیام عاشورا برای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی با تأکید براین که اگر در جامعه ای که معروف کم رنگ و ضعیف باشد باید در جهت تقویت آن معروف تلاش کنیم، افزود: همچنین اگر منکرات در جامعه ای فراوان باشد باید آن منکرات را نهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که باید در مقابل منکرات در هر سطح و اندازه ای ایستاد و با آن مقابله کرد بیان داشت: باید این که یک منکر در جامعه افزایش پیدا نکند جامعه را از آن نهی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر از درس های کربلا است، بیان داشت: انتظار و مطالبه ما از هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی این است که مجالس عزاداری امام حسین(ع) به پایگاه امر به معروف و نهی از منکر تبدیل شود.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که شناخت منکرهای امروز جامعه امری ضروری است، تصریح کرد: باید منکر ها شناسایی و برای برخورد با آنها فکری اساسی شود.

وی با بیان این که امروز جامعه ما با مفاسد و آسیب های اجتماعی روبرو است، ادامه داد: باید این آسیب ها و مفاسد را بشناسیم و نسبت به نهی آن تلاش کنیم و همواره در صحبت هایمان مورد توجه قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران مسأله اعتیاد، ناسازگاری های خانوادگی، رفتارهای نادرست فرهنگی، کم توجهی به مسائل عبادی و مفاسد اقتصادی را بخشی از منکرات و آسیب های امروز جامعه عنوان کرد و افزود: الحمدالله در عرصه مقابله با مفاسد اقتصادی عزم خوبی شکل گرفته شده است و باید در مجالس امام حسین(ع) مطالبات ما در این راستا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که در عزاداری حسینی باید معروف را امر کنیم و منکرات جامعه را مطرح و مورد نقد و انتقاد قرار دهیم، تصریح کرد: عزاداری ماه محرم فرصت مناسبی برای پرداختن به این مسائل مهم است.

وی در ادامه سخنان خود ولایت مداری را از دیگر مطالبات مهم از هیأت های مذهبی عنوان کرد و گفت: عزاداران حسینی باید انسان های ولایی و گوش به فرمان ولی فقیه باشند و پشت سر ولی فقیه حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: مردم ما باطن حسینی و عاشورایی دارند و همه باید امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند./950/پ210/ب1

ارسال نظرات