۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۳۹۳
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

احکام جدید معاونت تهذیب برای ۸ مدرسه علمیه مازندران

احکام جدید معاونت تهذیب برای ۸ مدرسه علمیه مازندران
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از اعطاء هشت حکم جدید معاونت تهذیب به مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از اعطاء هشت حکم جدید معاونت تهذیب به مدارس علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که برخی از این احکام جهت تمدید احکام قبلی و برخی نیز برای افراد جدید است، افزود: جعفریه رستمکلا، مصطفی خان ساری، امام صادق(ع) کوتنا، محمدیه قائمشهر، ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) آمل، امام صادق(ع) محمودآباد و شهید بهشتی(ره) نوشهر از جمله مدارسی هستند که احکام معاونت تهذیب آنها صادرشده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر 15 معاون تهذیب رسمی و حکم دار در سطح مدارس علمیه استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: در سایر مدارس نیز رابط تهذیب وظایف این بخش مهم را انجام می دهد.

حجت الاسلام طبرسی، حد نصاب جمعیتی را از جمله شروط مهم برای استقرار معاونت تهذیب مستقل در هر مدرسه علمیه عنوان کرد و گفت: در غیر این صورت، مدارس علمیه به صورت رابط تهذیبی اداره خواهند شد.

وی، توسعه و تقویت فعالیت های تهذیبی را از جمله مهم ترین برنامه های معاونت تهذیب در طول سال تحصیلی عنوان کرد و گفت: به طور حتم راه اندازی معاون تهذیب مستقل در هر مدرسه علمیه می تواند در رشد و تقویت برنامه های تهذیبی مدارس بسیار اثرگذار باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اصل فعالیت ها و برنامه های حوزه علمیه بر مباحث تهذیبی و اخلاقی استوار است، ادامه داد: اخلاق و معنویت همواره مورد توجه و تأکید علما و مراجع عظام تقلید بوده است و امروز نیز پرورش و تربیت یک طلبه مهذب و انقلابی از جمله اهداف مهم پیش روی حوزه های علمیه است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که تقویت جایگاه علمی طلاب در گرو توجه به مباحث اخلاقی و معنوی است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز همه توان مدیران حوزه تربیت طلابی است که از نظر علمی و اخلاقی در تراز انقلاب اسلامی باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم بدون اخلاقی به طور حتم تعالی بخش نخواهد بود، افزود: طلبه ای که همه تلاش خود را تنها در جهت فراگیری علم خلاصه می کند و از اخلاق، معنویت و تقوا بی بهره است به طور حتم نمی تواند در این عرصه موفق شود./950/ت310/ب1

ارسال نظرات