۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۶۶۱۵۳۹

برگزاری کارگاه دانش افزایی پژوهشی اساتید حوزه علمیه بابل

برگزاری کارگاه دانش افزایی پژوهشی اساتید حوزه علمیه بابل
مازندران - معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برگزاری کارگاه دانش افزایی پژوهشی اساتید حوزه علمیه بابل خبر داد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری کارگاه دانش افزایی پژوهشی اساتید حوزه علمیه بابل خبر داد.

وی، ارتقاء سطح دانش پژوهشی اساتید، ترغیب و تشویق اساتید به تدوین پایان نامه و اعطای گواهی پایان دوره را از جمله مهم ترین مزایای شرکت در این دوره عنوان کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که این دوره کارگاهی در این مدرسه علمیه در حال برگزاری است، بیان داشت: این دوره از اول شهریور آغاز و تا ششم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی، ارتقاء دانش و مهارت های پژوهشی اساتید مدارس علمیه را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پرداختن به تحقیق و پژوهش در سطح مدارس علمیه، افزایش مهارت های پژوهشی اساتید و طلاب امری ضروری است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که اساتید مدارس علمیه باید با مهارت های جدید در حوزه پژوهش به خوبی آشنا شوند، تصریح کرد: تقویت بعد پژوهشی مدارس علمیه نیازمند تقویت مهارت های پژوهشی در اساتید است.

وی به رویکرد جدید حوزه علمیه در تقویت پژوهش در سطح مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در دوره جدید شاهد فراهم شدن بسترهای تقویت پژوهش در مدارس علمیه هستیم.

حجت الاسلام فاضل به استعدادهای پژوهشی مدارس علمیه اشاره کرد و افزود: می توان با برگزاری دوره های مهارت آموزی پژوهشی این استعدادها را شناسی و توان و ظرفیت پژوهشی آنها بیشتر بهره گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سرعت رشد پژوهش در حوزه باید بسیار بیشتر از سایر مراکز علمی و آموزشی باشد، خاطرنشان کرد: تحقق این امر مستلزم تقویت مهارت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که یکی از الزامات مهم تحول در حوزه، تقویت بعد پژوهشی مدارس علمیه است، تصریح کرد: تا زمانی که مباحث پژوهشی به عنوان یک اصل مهم در حوزه مورد توجه قرار نگیرد، نمی توان به تحقق تحول در حوزه امیدوار بود./950/ت310/ب1

ارسال نظرات