۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۶۱۴۸۸
استاد حوزه علمیه:

ضربه بر آرمان فلسطین هدف توافق ننگین امارات با صهیونیست ها است

ضربه بر آرمان فلسطین هدف توافق ننگین امارات با صهیونیست ها است
مازندران - حجت الاسلام آزادی، ضربه بر پیکره آرمان فلسطین و شکستن قبح ارتباط با رژیم غاصب اسراییل را از اهداف توافق ننگین امارات با صهیونیست ها دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حسین آزادی کناری، امام جمعه هادی شهر امروز در جمع فعالان فضای مجازی این شهر با اشاره به توافق ننگین امارات با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: امارات بیش از بیست سال با رژیم غاصب صهیونیستی ارتباط عمیق و مخفیانه داشت اما در این برهه از زمان ترجیح داد این همکاری را علنی کند.
 
وی،  ضربه بر پیکره آرمان فلسطین و شکستن قبح ارتباط با رژیم غاصب اسراییل را از اهداف این توافق برشمرد و افزود: این توافق ضربه بر پیکره آرمان فلسطین که همان آزادی قدس، فلسطین و محو رژیم غاصب صهیونیستی است را در خود جای داده است. 
 
امام جمعه هادی شهر با اشاره به شکسته شدن قبح ارتباط با رژیم غاصب اسراییل از سوی یک کشور اسلامی، گفت: در نگاه کشورهای اسلامی رابطه با رژیم صهیونیستی که مخالف با اعتقادات اسلام و دشمن اعراب است یک عمل قبیح محسوب می شد و کمتر کشوری جرأت می کرد این کار را انجام دهد اما با این توافق، کشور امارات جاده صاف کن کشورهای دیگری چون عربستان و دیگر کشورهای عربی شد که با صهیونیست ها ارتباط علنی برقرار کنند تا هدف آزاد کردن قدس از بین برود.
 
وی، کمک به ترامپ در انتخابات آتی، کمک به نتانیاهو برای حل معضلات داخلی و ملحق کردن بخشی دیگر از اراضی فلسطین به رژیم غاصب صهیونیستی را از اهداف جانبی این توافق دانست و بیان کرد: این رونمایی توافق می تواند امتیازی برای ترامپ در لابی صهیونیستی در آمریکا باشد که او را در انتخابات پیش رو کمک می کند  و پیروزی او را در انتخابات تضمین خواهد کرد. 
 
حجت الاسلام آزادی ادامه داد: امروز اعتراضات مردمی در اسرائیل به خاطر مشکلات اقتصادی و اجتماعی بیداد می‌کند اما به خاطر سانسور شدید خبری اجازه نمی دهند این اعتراضات رسانه ای شود که خبر توافق امارت با اسرائیل می تواند برگ برنده ای برای نتانیاهو باشد.
 
وی گفت: رونمایی توافق بیانگر رقابت جدی میان بن زاید ولیعهد امارات و بن سلمان ولیعهد عربستان است چراکه عربستان تا قبل از توافق خود را ژاندارم آمریکا و بزرگ کشورهای منطقه می دانست اما امارات با  امضای علنی و پیش دستی نسبت به عربستان یک رقابتی بین این دو کشور به وجود آورد که نشانه درگیری قدرت میان این دوکشور است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امنیت اقتصادی و منطقه ای امارات با علنی کردن این توافق به خطر افتاده است، تاکید کرد:  امارات با خیال خام خود درصدد افزایش امنیت نظامی و اقتصادی خود بود اما با این توافق خود را به عنوان دشمن اصلی جبهه مقاومت و انصارالله یمن معرفی کرده است و امنیت خود را به خطر انداخته است./950/پ310/ب1
ارسال نظرات