۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۶۱۶۵۱
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

پیام‌های عاشورا همواره برای بشر حیات‌بخش است

پیام‌های عاشورا همواره برای بشر حیات‌بخش است
هرمزگان - حجت الاسلام ایمانی فر با بیان اینکه واقعه کربلا از مهمترین عوامل احیای مکتب شیعی و هویت بخشی شیعیان است، گفت: پیام‌های عاشورا همواره برای بشر، حیات بخش است.

حجت الاسلام محمد ایمانی فرد سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، اظهار کرد: محرم در لغت به معنای (حرام شده) است. پیش از اسلام اعراب هرگونه جنگ، ستیز و مخاصمه را در این ماه حرام می دانستند از این رو اول ماه قمری را به نام (محرم) نامگذاری شده است.

وی افزود: یکی از پیام های محرم آزادی و ایثار است و دانش آموختگان محرم درس بزرگی، جاودانگی، آزادی و فداکاری را از امام حسین(ع) و یارانش تحصیل کرده و معرفت نسبت به آن را افزایش خواهند داد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان ابزار داشت: واقعه کربلا از مهم ترین عوامل احیای مکتب شیعی و هویت بخشی شیعیان در طول تاریخ بوده و همه ساله در سالگرد این واقعه، شیعیان و محبین سیدالشهدا(ع) در اقصی نقاط کره خاکی، مراسم عزاداری را برگزار می کنند.

حجت الاسلام ایمانی فرد گفت: عاشورا مدرسه عشق است، هر اندازه که انسان ها با درس های نهفته در آن حرکت خونین و ژرف که بشریت را با ارزش های متعالی و مفهوم حیات هدف دار آشنا ساخت، به همان اندازه عزتمند خواهند زیست و پایه های حکومت طاغوت ها را خواهند لرزاند.

وی ادامه داد: پیام های عاشورا همواره و در طول تاریخ برای بشر زنده، حیات بخش و حرکت آفرین بوده است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: هرچند واقعه کربلا در مکان و زمان خاصی رخ داده است اما درس های آن به زمان و مکان خاصی محدود نمی شود و همواره الهام بخش و شور آفرین است.

حجت الاسلام ایمانی فر بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران و نهضت و قیام حضرت امام خمینی(ره) نیز نشأت گرفته از قیام حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و نهضت عاشورا ست.

وی بیان کرد: پس عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام به ما درس فداکاری، ایثار، صبر و استقامت، شهادت و شجاعت، تعهد و مسؤولیت، صداقت و وفاداری، دفاع از امامت و ولایت، دفاع و پاسداری از دین و ارزش ها می آموزد./851/ت310/ب1

ارسال نظرات