۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۶۱۶۹۵
آیت‌الله خاتمی:

عاشقان اباعبدالله از آزمون محرم در شرایط کرونا سربلند بیرون آمدند

عاشقان اباعبدالله از آزمون محرم در شرایط کرونا سربلند بیرون آمدند
عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان گفت: مقطع محرم با یک آزمون همراه بود و جا دارد از کسانی که در این آزمون سربلند برآمدند تجلیل شایسته به عمل آید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه عزاداری ایام محرم یک مقطع مهم در تاریخ حدود ۶ ماهه ویروس کرونا محسوب می‌شود، گفت: این مقطع با یک آزمون همراه بود و جا دارد از کسانی که در این آزمون سربلند برآمدند تجلیل شایسته به عمل آید.

وی ادامه داد: باید از مدیران هیأت‌ها و مجالس عزاداری که با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، مجلس عزای سالار شهیدان را به‌طور شایسته برپا کردند و در عمل نشان دادند که هم می‌شود مجلس عزای اباعبدالله را گرفت و هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد، تجلیل کرد.

آیت الله خاتمی با تقدیر از ستایشگران اهلبیت علیهم السلام گفت: مداحان ارزشی و مخلص اهلبیت علیهم‌السلام، هم خود دستورالعمل‌ها را رعایت کردند و هم مخاطبان خود را به آن سفارش کردند و با برخی ابتکارات ستودنی شور و شعور حسینی را زنده نگه داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: از کسانی که با سلیقه و ابتکارشان فضای عزای سید‌الشهدا را در شهرها پرجلوه ساختند، از اعطای پرچم‌های عزا به کسبه محترم به صاحبان خودرو‌ها تا نصب تابلوی عزای سید‌الشهدا، باید قدردانی کرد. 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ورود عاشقانه و مخلصانه برخی مدیران فضای مجازی در مسأله عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) شایسته تقدیر و تجلیل است، اظهار داشت: این ورود پرشور، از نگرانی عاشقان اباعبدالله(ع) بابت کم‌شور برگزار شدن عزای حسینی کاست. آفرین بر عزیزانی که این چنین در این فضا حسینه ای باشکوه ساختند و این ابزار نوین را در خدمت برجسته ترین شعار دین یعنی عزاداری سالار شهیدان به کار گرفتند.

وی ادام داد: حرف اساسی ما در عرصه فضای مجازی همین است که این ابزار نوین در خدمت ارزش‌های بالا و تعالی همگان بویژه نسل جوان قرار گیرد، ما نه تتها با این ابزار مخالف نیستیم بلکه از آن تجلیل هم می‌کنیم، ولی فضای مجازی که مدیریت آن به دست آمریکا و اذنابش باشد قتلگاه دین و اخلاق است و این فضای مجازی را پایگاه دشمن می‌دانیم.

نماینده خبرگان با بیان اینکه انتظار از مسؤولان محترم آن است که بستری فراهم کنند که این ابزار وسیله‌ای برای نابودی ارزشهای والای این مردم قرار نگیرد، اظهار داشت: حرف دیروز،‌ امروز و فردای این بنده ناچیز همین هست، امیدواریم مسئولان محترم فضای مجازی با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) این ابزار نوین را در خدمت مصالح امت اسلامی به کار گیرند./998/د102/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Singapore
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
محرم امسال به دلیل شرایط کرونایی، حال و هوای متفاوتی با ممنوع شدن بسیاری از برنامه‌های هرساله حاکم شده است و فضا برای نوآوری در عزاداری فراهم شده است و مداحان برای بهره مردم از روضه دست به ابتکاراتی زده‌اند.
0
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
با درود بر تمامی عزادران عزیز حسینی در همه جای ایران اسلامی ، اجاز ه میخواهم در اینجا برای عرض ارادت به عزادران خوبمان در شهر دوست داشتنی تبریز، نیز عرض ارادتی کنم : چون واردی سنون عشقون حسینه ___گل تبریز ه آغلا چون سکینه
0
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
با عشق حسین ( ع) نطفه ی ما بسته شد ___دشمن پست ،آزرده وخسته شد ___ دل که در آن عشق ولایت بود___عالم معنا شود گرچه که از گل بود .
0
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
از آسمان ببارد بر روی مردم اَر سنگ ___هر گز نمی کنند ترک ،
بادشمنان دین جنگ___تکریم از ولایت ، سر منشأهدایت ___بوده است برای مؤمن از بدو تا نهایت .
0
0