۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۶۱۷۰۵
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی:

بدون ولایت فقیه دچار اشتباه در تشخیص مسیر می شویم

بدون ولایت فقیه دچار اشتباه در تشخیص مسیر می شویم
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نقش ولایت فقیه در مبارزه با استکبار را مورد توجه قرار داد و گفت: بدون ولایت فقیه مسیر را درست تشخیص نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عصر امروز در سلسله مباحث «حکمرانی و قیام امام حسین(ع)» با اشاره به اینکه یزید با اعمال خود راه اسلام زدایی را در پیش گرفته بود، گفت: حکومتی که مسیر اسلام زدایی را در پیش بگیرد صلاحیت حکمرانی را ندارد و باید جلویش گرفته شود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به عنوان ولی خداوند متعال مأمور به جلوگیری از اسلام زدایی بودند، اظهار داشت: یزید هیچگونه تلاشی برای حفظ اسلام انجام نمی داد و مسیر ظلم و ستم را در پیش گرفته بود، از این جهت امام حسین(ع) برای احیای اسلام ناب محمدی، اصلاح گری و امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب حدود الهی دست به قیام زدند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی همچنین گفت وگوی امام حسین(ع) و عبدالله بن عمر را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: اباعبدالله(ع) در این گفت وگو وظیفه خودشان را همانند رسالj حضرت یحیی(ع) دانستند و تأکید کردند در راه احیای ارزش های الهی و خواست خداوند متعال حتی باید از جانشان هم بگذرند، اما مجاز به بیعت با کسی همچون یزید نیستند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه حکمرانی یزیدی به گمراهی جامعه اسلامی منجر می شود، خاطرنشان کرد: اگر کسی همچون یزید حکمرانی امت اسلام را بر عهده داشته باشد، افراد به میزانی از انحراف کشیده می شوند که در برابر قتل فرزند پیامبرشان سکوت کرده و بی تفاوت رفتار می کنند.

وی با بیان اینکه دوری از سنت نبوی و بدعت گذاری در مسیر اسلام از شاخصه های حکومت یزیدی است، اضافه کرد: اگر بخواهیم سنت های اسلامی زنده شده و بدعت ها برچیده شود باید رهبر را درست انتخاب کرده و حکومت را به اهل آن بسپاریم؛ امروز بلیه بزرگ جهان اسلام این است که در بسیاری از کشورهای اسلامی رهبری اسلامی وجود ندارد و افراد فاقد صلاحیت در رأس امور قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به اینکه انقلاب مصر به دلیل عدم وجود رهبری اسلامی شکست خورد، نقش ولایت فقیه در مبارزه با استکبار را مورد توجه قرار داد و گفت: بدون ولایت فقیه مسیر را درست تشخیص نمی دهیم.

وی در پایان یادآور شد: ملت ایران با تمسک به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) مورد عنایت الهی قرار گرفت و توانست از زیر بار طاغوت ها بیرون آمده و آمریکا را از کشور خود اخراج کند و به ملتی مستقل و با عزت تبدیل شود./841/پ202/ق

ارسال نظرات