۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۶۱۷۳۷
استاد حوزه علمیه:

بازخوانی واقعه عاشورا یکی از الزامات کنونی جامعه است

بازخوانی واقعه عاشورا یکی از الزامات کنونی جامعه است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام خورشیدی گفت: بازخوانی واقعه عظیم عاشورا و نهضت امام حسین (ع) برای جامعه کنونی یکی از الزامات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست بصیرتی جمعی از طلاب و بسیجیان و فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر عصر امروز با حضور حجت الاسلام مرتضی خورشیدی برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام خورشیدی گفت: ابعاد و زاوایای واقعه عاشورا بسیار وسیع و گسترده است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: نیاز جامعه اسلامی در حال حاضر بازخوانی این واقعه مهم در تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام خورشیدی تاکید کرد: قیام عاشورا را نباید در قالب زمان خلاصه و محدود کنیم، بلکه این قیام ابعادی دارد که بی شک خارج از مکان و زمان است.

وی بیان داشت: واقعه عاشورا و کربلا درس های زیادی در بحث اخلاق، وفاداری، دیانت و... برای همه دارد لذا از خطیبان و سخنرانان می خواهیم که این موارد را برای جامعه به ویژه نسل های جوان بیان و تشریح کنند.

این استاد حوزوی ادامه داد: اولین و شاید مهمترین درس های عاشورا، یکی حفظ اخلاقیات و دیگر وفاداری است.

حجت الاسلام خورشیدی ادامه داد: در این واقعه همه دیدیم که امام حسین (ع) چگونه با دشمن خود برخورد کرد و هرگز اجازه ندادند که خشم و عصبانیت اخلاف نیکو را از وی دور کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر شاهد وفاداری بسیاری از یاران امام حسین (ع) نسبت به ایشان بودیم به گونه ای که حضرت ابوالفضل العباس با وجود اینکه در بسیاری از جهات با امام حسین (ع) نسبت داشتند، بازهم به عنوان یک سرباز وفادار تا آخرین لحظه از عمر خویش در کنار سیدالشهدا حضور داشتند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: بازخوانی واقعه عاشورا برای جامعه کنونی یکی از الزامات است، اگر بتوانیم که این واقعه را به صورت درست و سنجیده برای مخاطب بازخوانی کنیم، بی شک شاهد این همه مشکلات در سطح کشور نبودیم.

حجت الاسلام خورشیدی گفت: در بطن واقعه عاشورا حقیقت هایی نهفته است که بی شک بازگو کردن آنها می تواند زمینه رشد معنوی و همه جانبه جامعه اسلامی را فراهم کند./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات