۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۶۶۱۷۵۸
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

نگران کم رونق شدن مجالس عزا نیستیم

نگران کم رونق شدن مجالس عزا نیستیم
حجت الاسلام قافی عزاداری حسینی را از ناحیه خداوند بر شمرد و گفت: وقتی ما پذیرفتیم که ما فقط ابزار هستیم و عزاداری از ناحیه خداوند است دیگر نگران کم رنگ شدن و یا معطل ماندن عزاداری نخواهیم بود.

حجت الاسلام علی قافی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، برگزاری عزاداری امام حسین(ع) را از ناحیه خداوند دانست و گفت: در واقع ما ابزار این حرکت هستیم و نباید برای این کار منت بگذاریم.

وی مسأله ایمان به خداوند را نیز این چنین خواند و افزود: خداوند بر ما منت نهاده و توفیق اسلام را به ما داده است و ما نمی توانیم از این جهت منت بگذاریم و ما ظرفی هستیم که خداوند محبت اهل بیت را در قلب ما قرار داده است.

استاد حوزه علمیه قم محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا را تهدیدی برای عزاداری سالاری شهیدان ندانست و بیان کرد: وقتی ما پذیرفتیم که ما فقط ابزار هستیم و عزاداری از ناحیه خداوند است دیگر نگران کم رنگ شدن و یا معطل ماندن عزاداری نخواهیم بود.

حجت الاسلام قافی عوامل مخاطره آمیز مراسمات محرم را در تاریخ سابقه دار عنوان کرد و اظهار داشت: در تاریخ امثال صدام و رضا شاه در صدد تعطیل کردن این مراسمات بوده اند اما نه تنها موفق نشده اند بلکه امروز به مراتب بهتر از گذشته در حال جریان است. حکومت شوروی نیز بسیار برای حذف دین تلاش کرد و حتی صدای اذان را تعطیل کرد اما امروز و با فروپاشی جماهیر شوروی شیعیان در شهرهای خود به اقامه عزای حسینی می پردازند.

وی به حزن و اندوه مردم برای عدم برپایی مراسمات محرم با وجود بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: اینکه مومنین اندوهگین هستند که نمی توانند همچون قبل عزاداری کنند، خودش عبادت است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین فضای مجازی را فرصتی مناسب برای جبران این محدودیت دانست و بیان کرد: امروزه فضای مجازی تقریبا به گستردگی تمام دنیا است و مومنین می توانند با زبان های مختلف و از سراسر دنیا پیام خود را به گوش دیگران برسانند.

وی افزود: در دوره ای با وجود شبکه های ماهواره ای فقط القاء پیام از یک طرف بود ولی اینک با وجود فضای مجازی همه می توانند نگاه و اندیشه خود را منتشر کنند. به فرموده امام علی(ع) این امر تضارب آراء سبب روشن شدن حقایق برای وجدان های بیدار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم تلاش خناسان برای خاموش کردن نور امام حسین(ع) را بی اثر خواند و گفت: در این فضا دشمنان نیز تلاش خواهند کرد تا موجب کم فروغی نور هدایت اهل بیت شوند اما وجدان های بیدار قضاوت خواهند کرد که آیا حق با یزیدیان است یا با امام حسین (ع)!

وی با اشاره به تجمع همه ساله اربعین اظهار کرد: هر سال در اربعین بزرگترین تجمع در جهان شکل می گیرد، آیا نمی توان این رویداد را در فضای مجازی جبران کرد؟پاسخ این است که قطعا می توان جبران کرد./ت302/ف

حجت الاسلام قافی احیای روضه های خانگی را فرصتی دیگر در این شرایط دانست و گفت: روضه های خانگی فرصت بسیار مناسبی است که بعد ها منجر به بروز و ظهور بیشتر مراسمات عمومی خواهد شد./1370/

ارسال نظرات