۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۶۱۸۳۸
مدیر حوزه علمیه اردبیل مطرح کرد؛

مشکلات اقتصادی و کاهش اعتماد عمومی، حاصل مدیریت ۷ ساله دولت

مشکلات اقتصادی و کاهش اعتماد عمومی، حاصل مدیریت ۷ ساله دولت
اردبیل - حجت الاسلام نوروزی گفت: عملکرد دولت خلاف شعار آن بوده و این در انتخاب مدیران افراطی اصلاح طلب به عنوان نیروهای اصلی دولت اعتدال به خوبی نمایان است.

حجت الاسلام نوروزی مدیر حوزه علمیه اردبیل در  گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر لزوم تدوین سیاست های ثابت و کلان فرهنگی، گفت: فرهنگ با تغییر رنگ در و دیوار شهر و جایگزین کردن کنسرت کلاسیک به جای موسیقی پاپ اصلاح نمی ­شود بلکه نیازمند کارهای عمیقی همچون اسلامی سازی کتب درسی است.

وی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی افزود: کارهای زمین مانده دولت بسیار بیشتر از دستاوردهای آن است؛ نمونه آن در حوزه فرهنگ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که دستگاه اجرایی باید آن را به اجرا در آورد اما متأسفانه شاهد عملکرد خاصی در این خصوص نیستیم.

مدیر حوزه علمیه اردبیل عملکرد دولت را در عرصه سیاست خارجی ضعیف ارزیابی کرد و اظهار داشت: دولت اساس سیاست خارجی خود را برمبنای برجام بنا نهاد و همه توان خود را به آن معطوف داشت، اما در عمل دولت در این میدان هم دستاوردی نداشت و رفاه اجتماعی و عزت ملی که مورد انتظار مردم بود را با خود به سوغات نیاورد.

وی ادامه داد: دولت در سیاست داخلی هم آورده مثبتی نداشت؛ سیاست دولت ها در داخل کشور باید منجر به اتحاد ملی و تقویت اعتماد عمومی به حکومت اسلامی می شد اما در عمل این سیاست ها به سرخورده شدن آحاد جامعه و مخدوش شدن اعتماد عمومی به حاکمیت انجامید که این تأسف بار است.

استاد حوزه علمیه از عملکرد اقتصادی دولت به عنوان افتضاح ملی یاد کرد و افزود: یکی از اصلی ترین دلایل کمرنگ شدن اعتماد عمومی به حاکمیت پرونده بسیار ضعیف دولت در عرصه اقتصادی است.

وی با اشاره به شعار اعتدال به عنوان شعار اصلی دولت گفت: عملکرد دولت خلاف شعار آن بوده است و این در انتخاب مدیران افراطی اصلاح طلب به عنوان نیروهای اصلی دولت اعتدال به خوبی نمایان است و همان مدیران اصلاح طلب تحت عنوان یک نام جدید برسرکار آمدند، بنابراین دم زدن از اعتدال بیشتر بازی با الفاظ است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص گره نزدن اقتصاد کشور به تحولات خارجی بیان کرد: موکول کردن تصمیمات مهم اقتصادی توسط دولت مسبوق به سابقه است و این نتیجه این مهم است که دولت بیشتر از اینکه به توان داخلی نظر داشته باشد منتظر کمک های خارجی است و این در مقابل دیدگاه رهبری است که همواره بر درون­ نگری و استفاده از توان داخلی تاکید دارند.

وی ادامه داد: عملکرد دولت در به تعویق انداختن راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نتیجه همین برون نگری است واین برون نگری افراطی حاصلی جز معطل ماندن اقتصاد کشور نخواهد داشت./1399/ت301/ب1

ارسال نظرات