۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۵۹۲۲۱
مدیر حوزه علمیه اردبیل مطرح کرد؛

لزوم برگزاری مراسمات محرم با رعایت نکات بهداشتی و به دور از افراط و تفریط

لزوم برگزاری مراسمات محرم با رعایت نکات بهداشتی و به دور از افراط و تفریط
حجت الاسلام نوروزی با بیان این که عرفه و محرم از نعمات الهی اند، گفت: مراسمات محرم باید به دور از افراط و تفریط و با رعایت نکات بهداشتی برگزار شود.

حجت الاسلام نوروزی مدیر حوزه علمیه اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه و نزدیک بودن به ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)، گفت: مناسبت هایی همچون عرفه و عاشورا نعمت های بزرگی هستند که خداوند متعال سال ها ما شیعیان را از آن ها بهره مند کرده است و آنچنان که باید قدر دانسته نشده اند و این  قدر ناشناسی می تواند سبب شود اتفاقاتی مانند شیوع بیماری کرونا  رقم بخورد و ما را از این نعمات ارزشمند محروم سازد.

وی بر لزوم برگزاری مراسمات محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: باید بدون هرگونه افراط و تفریط نسبت به برپایی مراسمات محرم و عرفه اقدام کرد و در کنار آن تاکیدات رهبر معظم انقلاب را هم  از یاد نبرد چرا که ایشان بارها بر عمل به مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کردند و این ضامن امنیت شرکت کنندگان و عزاداران است.

مدیر حوزه علمیه اردبیل شرایط خاص کنونی را یادآور شد و گفت: البته این را هم نباید از نظر دور داشت که شرایط کنونی می تواند فرصت های جدیدی را دراختیار انسان قرار دهد؛ یکی از این فرصت ها بهره بردن از فضای مجازی برای اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ عاشوراست.

وی با اشاره به جوسازی دشمنان، منافقین و غربگرایان داخلی در خصوص برگزاری مراسمات محرم تصریح کرد: دشمن می خواهد این گونه القاء کند که جان مردم برای نظام بی ارزش است؛ در حالی که به تجربه ثابت شده است که افراد مذهبی، مسجدی ها و هیئتی ها بیش از دیگران اصول بهداشتی را رعایت می کنند و تجمعات مذهبی بیشتر از سایر تجمعات مقید به این اصول هستند؛ بنابراین رعایت اصول بهداشتی در این مراسمات کید دشمن را خنثی می کند.

مدیر حوزه علمیه اردبیل در پایان حملات رسانه ای دشمن را مسأله جدیدی ندانست و بیان داشت: دشمن می خواهد از هر روشی برای ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت استفاده کند بنابراین فشارهای رسانه ای دشمن در همین راستاست و تنها بهانه و روش آن تغییر کرده است./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات