۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۵۸۲۷۳
مدیر حوزه علمیه اردبیل تأکید کرد؛

نبود مدیریت قدرتمند؛ مشکل تبلیغ/ دیدگاه مسؤولان درباره فرهنگ تغییر کند

نبود مدیریت قدرتمند؛ مشکل تبلیغ/ دیدگاه مسؤولان درباره فرهنگ تغییر کند
حجت الاسلام نوروزی نبود مدیریت قدرتمند را اصلی ترین مشکل در میدان فرهنگ و کار تبلیغی ذکر کرد و گفت: دیدگاه مسؤولان درباره فرهنگ نیاز به تغییر دارد.

حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه علمیه اردبیل در گفت­‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تعدد ­و پراکندگی نهادهای فرهنگی، تبلیغی را از عمده مشکلات در عرصه فرهنگ دانست­ و گفت: سازمان ها و نهادهای متنوعی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه هنری­، واحدهای فرهنگی نهادها و... در عرصه فرهنگ و حتی تبلیغ فعال هستند؛ در حالی که نه مدیریت متحد و یکپارچه ای دارند و نه مسیر واحدی را دنبال می کنند.

وی از نبود مدیریت قدرتمند به عنوان اصلی ترین مشکل در میدان فرهنگ و کار تبلیغی یاد کرد ­و افزود: ما با مؤسسات­ و نهادهایی روبرو هستیم که از طرفی داعیه دار فرهنگ هستند­ و از طرفی هریک برداشت خاص خود را از کار فرهنگی­ و تبلیغی دارند.

مدیر حوزه علمیه اردبیل نبود سیاست و دستورالعمل خاص ­و منسجم را از چالش های اساسی بخش فرهنگ دانست و تصریح کرد: راهکار این مشکلات از طرفی تدوین مبانی صحیح و یکپارچه فرهنگی است­ و از طرف دیگر تجمیع همه فعالیت های فرهنگی در قالب یک نهاد حاکمیتی خاص، به گونه ای که با رفتن دولت ها مبانی و سیاست ها دچار تغییر نشوند.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه بار اصلی کار تبلیغی و فرهنگی برعهده حوزه علمیه است اظهار داشت: متأسفانه تناسبی در بودجه، نیرو و امکانات با حجم فعالیت نهادهای فرهنگی مشاهده نمی شود­؛ سازمان تبلیغات اسلامی با  وجود امکانات، نیروی انسانی و بودجه نتوانسته است بار مسؤولیت خود را به منزل برساند و این مهم بر دوش حوزه علمیه افتاده که اکنون بزرگترین شبکه تبلیغی را ایجاد کرده است.

وی از مظلومیت فرهنگ در مجلس شورای اسلامی یاد کرد و افزود: متأسفانه در مجالس قبلی اقبالی به فرهنگ نمی دیدیم؛ نمایندگان هم رغبتی به عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس نداشتند، چرا که حوزه فرهنگ در خصوص بودجه محروم است.

مدیر حوزه علمیه اردبیل با ابراز نگرانی از نگاه سطحی به فرهنگ بیان داشت: دیدگاه ما در خصوص فرهنگ نیاز به تغییر دارد؛ به عبارت دیگر مقوله فرهنگ نیازمند کار عمیق علمی است و نباید آن را با برخی کارهای سطحی رسانه ای خلط کرد.

وی در پایان با اشاره به لزوم حضور جوانان در عرصه فرهنگ و مدیریت فرهنگی اظهار داشت: جوانان به خصوص طلاب جوان نباید منتظر باشند تا نهادهای فرهنگی بابی برای حضور آن ها در این عرصه باز کنند بلکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، باید در این حوزه با نیازسنجی آتش به اختیار عمل کنند و البته کار جمعی را نیز در دستور کار قرار دهند./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات