۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۴۶۱۰۴
مدیر حوزه علمیه اردبیل:

جهش تولید نیازمند فراهم ساختن تسهیلات لازم برای رونق کارگاه های تولیدی است

جهش تولید نیازمند فراهم ساختن تسهیلات لازم برای رونق کارگاه های تولیدی است
حجت الاسلام نوروزی گفت: با فراهم کردن تسهیلات لازم برای رونق کارگاه های تولیدی هر خانه تبدیل به یک قرارگاه تولیدی شود.

حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه علمیه اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، برآوردن نیاز داخلی کشور در بخش های مخلتف را نیازمند قوی تر شدن کشور دانست و گفت: اداره کشور 80 میلیونی در حد شان ملت ایران با قوی شدن حداکثری کشور در عرصه های سیاسی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی محقق می شود.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه محافظت از کشور نیازمند قدرت و بالاتر بردن اقتدار است، عنوان کرد: برای پیشرفت ایران باید در مقابل دشمنان بزرگ انسی و جنی، مقاومت کرد.

مدیر حوزه علمیه اردبیل با اشاره به اینکه جمعیت جوان هر کشور جزء منابع قدرت محسوب می شود، اظهار داشت: در حال حاضر کشور ما از نعمت جمعیت جوان برخوردار است اما نسبت به آینده نگرانی هایی وجود دارد.

وی نیاز اصلی برای جهش تولید را استفاده از نیروی جوانان دانست و افزود: باید با جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق از مرزهای رسمی کشور، بستر را برای جهش تولید آماده شود.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه زیرساخت و نیروی کار کافی در کشور وجود دارد، ابراز کرد: متاسفانه برای اجرایی شدن جهش تولید موانعی مانند کاغذ بازی ها و درگیری های اداری وجود دارد که باید جلوی آن ها گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه اردبیل با اشاره به اینکه اقتصاد جهان در حال حاضر براساس اقتصاد آمریکایی اداره می شود، خاطر نشان کرد: لازمه این اقتصاد ایجاد شرکت های تولیدی بسیار بزرگ است که به تبع آن تولیدکنندگان خرد استقلال خود را از دست می دهند و در عرصه سیاست نیز تصمیم گیرندگان همان شرکت های بزرگ خواهند بود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه مقابل اقتصاد آمریکایی است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی بر خلاف اقتصاد آمریکایی با تولیدات خرد و خانگی به دنبال توانمندی تک تک آحاد جامعه است.

حجت الاسلام نوروزی پاگرفتن کارگاه تولید خرد را نیازمند مصوبات قانونی دانست و گفت: در حال حاضر یک تولید کننده، تنها در صورتی می تواند از تحصیلات دولتی استفاده کند که شرکت تولیدی بزرگ ایجاد کند و این سبب وابسته شدن کشور به شرکت های بزرگ می شود.

مدیر حوزه علمیه اردبیل عنوان کرد: یکی از وظایف مهم مجلس آینده فراهم کردن زمینه قانونی برای ایجاد اقتصاد های خرد و کارگاه های تولیدی کوچک است تا با استفاده از تسهیلات دولتی هر خانه تبدیل به یک قرارگاه تولیدی شود.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا عدم توانایی اقتصاد های کلان در اداره کشورها را روشن ساخت، اظهار داشت: در حال حاضر در کشور مشکلی در تامین مایحتاج ضروری وجود ندارد اما کشورهای اروپایی و آمریکا که با اقتصاد های کلان اداره می شوند با شیوع کرونا دچار مشکل شده اند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات