۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۶۴۵۹۰۷
مدیر حوزه علمیه بوشهر:

بی توجهی برخی از مسؤولان به اقتصاد مقاومتی جزء موانع تحقق جهش تولید است

بی توجهی برخی از مسؤولان به اقتصاد مقاومتی جزء موانع تحقق جهش تولید است
حجت الاسلام خدری عدم توجه برخی از مسؤولان به اقتصاد مقاومتی را از موانع تولید در کشور دانست و گفت: برای از بین بردن موانع تولید باید نگاه به داخل داشت.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه بوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 98 به رونق تولید از سوی رهبر انقلاب، اظهار داشت: این نامگذاری و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته زمینه های جهش تولید در سال 99 را فراهم کرد.

حجت الاسلام خدری به زمینه های نامگذاری سال 98 به رونق تولید اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته در زمینه تولید مشکلات جدی وجود داشت و بسیاری از بنگاه های اقتصادی به علت تحریم ها و برخی کوتاهی ها در خصوص اقتصاد مقاومتی رو به افول بودند و ضرورت داشت تا تولیدکنندگان و بنگاه های زود بازده به صحنه بیایند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر افزود: نامگذاری های چند سال اخیر رهبر انقلاب در زمینه فرهنگ سازی خرید کالای داخلی توسط مردم، موثر واقع شده است.

وی جهش در زمینه تولید را نیازمند تلاش بیشتر دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر رونق در تولید، اثرگذاری و ظهور و بروز تولید در زندگی مردم در سال جاری نیازمند جهش در تولید است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه بازارهای غیر نفتی خوبی در خارج از مرزهای کشور برای تولید کننده ها وجود دارد، گفت: با تولید انبوه و چند برابری باید نیاز خود به کشور های خارجی را به پایین تر حد ممکن رسانده شود.

مدیر حوزه علمیه بوشهر افزود: برای افزایش ضریب تولید و تامین نیازهای داخلی و افزایش صادرات غیر نفتی، تولید کنندگان نیاز به حمایت های مناسب از سوی مسؤولان دولتی و مجلس شواری اسلامی دارند.

وی عدم توجه برخی از مسؤولان به اقتصاد مقاومتی را از موانع تولید در کشور دانست و عنوان کرد: برای از بین بردن موانع تولید باید نگاه به داخل داشت و از توان موجود در داخل کشور استفاده کرد.

حجت الاسلام خدری افزود: اگر از ظرفیت منابع طبیعی، منابع انسانی، تخصص های جوانان و حتی روستائیان به درستی استفاده شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه مسؤولان باید مولفه های اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهند، گفت: اقتصاد مقاومتی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و موانع تولید و اشتغال را از سر راه کشور بردارد.

وی به وظایف مجلس شورای اسلامی در رفع موانع تولید اشاره و عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی که در آستانه تحول جدید است باید قانون های دست و پاگیر و بروکراسی های اداری را حذف و راه را برای تولیدکنندگان باز کند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات