۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۵۸۶۸۹
مدیر حوزه علمیه اردبیل:

حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی آرمان حوزه علمیه است

حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی آرمان حوزه علمیه است
حجت الاسلام نوروزی با بیان این که توحید قله انقلابی گری است، گفت: حوزه علمیه و طلاب باید ایجاد تمدن نوین اسلامی را وظیفه اصلی خود بدانند.

حجت الاسلام نوروزی مدیر حوزه علمیه اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر لزوم انقلابی ماندن حوزه علمیه، اظهار داشت: حوزه انقلابی آن حوزه ای است که به وظیفه اصلی خود که همان مبنا سازی برای تمدن نوین اسلامی است بپردازد؛ چرا که حرکت مجموعه نظام از جمله حوزه علمیه باید به سمت ایجاد تمدن اسلامی باشد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل طلاب درایجاد تمدن اسلامی، گفت: نشان انقلابی گری بر سینه طلبه ای خواهد درخشید که آرمانش تمدن نوین اسلامی باشد و با زمان شناسی وظیفه خود را در بازه تاریخی نسبت به تمدن نوین اسلامی تشخیص دهد و به آن وظیفه عمل کند.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به تأکید مکرر رهبر معظم انقلاب در خصوص انقلابی ماندن حوزه ها افزود: علت این همه تأکید این است که انقلاب زاییده حوزه است ­و وظیفه اولیه حوزه محافظت از محصول ماندگار خود است؛ بنابراین حفظ و بقای انقلاب، شیعه ­و حتی اسلام از مسیر حفظ نظام محقق می شود.

وی مباحث شناختی را مهمترین آسیب غفلت از انقلابی گری برشمرد و افزود: انقلابی نماندن نگاه کلان و دور اندیشانه را از ما می گیرد و ما را به ورطه روزمرگی می کشاند به گونه ای که طلبه ما به یک منبر و یک شغل بسنده کرده و وظیفه اصلی خود که همان تمدن سازی است را به فراموشی می سپارد. بنابراین لازمه کار این است، حوزه و طلبه ما به شناختی واقعی از تمدن اسلامی به عنوان وظیفه اصلی خود برسد.

 مدیر حوزه علمیه اردبیل رسیدن به اصل توحید را قله انقلابی گری دانست­ و اظهار داشت: توحید باید  معیار همه علوم قرار بگیرد؛ اگر توحید مدار همه حرکت های بشری باشد در این صورت است که می توانیم بگوییم اهداف هزاران ساله انبیا تحقق یافته است.

وی در پایان با اشاره خطبه هفتم نهج البلاغه بیان داشت از مصادیق نفوذ نرم این است که دشمن کاری کند فکر مسؤولان ما غربی شود و بدون نیاز به اینکه دشمن خود به طور مستقیم وارد شود اهداف خود را پیش ببرد؛ در بررسی پایان نامه هایی که در برخی مؤسسات حوزوی می توان ردپای این نفوذ را دید و این زنگ خطری برای انقلابی ماندن حوزه است./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
طلبه‌ها در ایجاد انقلاب بیشترین سهم را داشتند و در ادامه هم باید برای حفظ انقلاب تلاش کنند.
0
0