۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۶۶۱۸۷۷
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تأکید کرد؛

نقش ارزنده نوجوانان برای ساختن تمدن اسلامی

نقش ارزنده نوجوانان برای ساختن تمدن اسلامی
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری به نقش ارزنده نوجوانان در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: پیام حضرت قاسم برای نوجوانان این است که نقش خود را بشناسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش احلی من العسل در حرم مطهر رضوی گفت: این جلسه به مناسبت شهادت حضرت قاسم و به یاد 36 هزار شهید دانش آموز جلسه ای متفاوت است.

 امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: قضیه عاشورای حسینی و کربلا قطعه ای سرنوشت ساز برای تاریخ بشریت است و امام حسین(ع) و اصحاب با وفا، شجاع و بصیر ایشان به اتفاق هم آینده تاریخ را رقم زدند و حرکت اصلاحی و انقلاب بزرگ برای اصلاح بشر را ساختند.

وی به حضور طیف های مختلف در کنار امام حسین(ع) در کربلا اشاره و ابراز کرد: امام حسین(ع) این پیام را به تاریخ منتشر کرد که برای ساخت تاریخ، جامعه تراز انسانی و اراده ارزش ها الهی و انسانی باید همه حضور داشته باشند و سن و سال در آن شرط نیست بلکه برای یاری حق و قیام اصلاحی که می خواهد مدرسه ای برای همه تاریخ باشد همه افراد باید در آن حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: در کربلا در بین یاران امام حسین(ع) کودک، جوان، بزرگسال، کهنسال و مردان و زنان، شخصیت های بزرگ علمی از محدثین و مفسران، شخصیت های دلاور و شجاع و سرداران اهل رزم و شخصیت های عالم و عامی حضور داشتند که معجزه دستگاه تربیت حسینی که تربیت دینی، الهی و جهادی است در شخصیت فرد فرد این انسان های بزرگ دیده می شود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور حضور قاسم بن الحسن(ع) را نماد حضور نوجوانان در حادثه سرنوشت ساز عاشورا بیان و ابراز کرد: در کربلا نوجوانان دیگری هم بودند که سرگروه آن ها حضرت قاسم است و حضور موثر، سازنده و پیش برنده دارد.

وی دوره نوجوانی را مهمترین دوران زندگی انسان بیان و اظهار کرد: دوران نوجوانی دورانی متفاوت در مسیر عمر یک انسان است، اساس مسیر آینده یک انسان در دوره نوجوانی شکل می گیرد و ریشه فرد مربوط به دوران کودکی و ستون ها و بافت اصلی انسان در دوره نوجوانی است بنابراین استحکام شخصیت متعلق به دوران نوجوانی است، همه انسان های بزرگ هر چه در دوران نوجوانی به دست آورده اند تا آخر عمر از آن بهره مند می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: از نظر معنویت، پاکی، قداست، صفا، شجاعت، روح دلاوری، استقلال شخصیت، عزت نفس، بزرگ منشی، اخلاق اجتماعی، تفکر و پرورش ذهنی و مهیا شدن برای سعود علمی مهمترین دوره در دوران نوجوانی است و از نظر جسمی  نیز جهش بزرگ در دوران نوجوانی رخ می دهد و همه شخصیت های موثر تاریخ دارای نوجوانی خوب بودند.

امام جمعه موقت تهران به پیام حضرت قاسم برای نوجوانان اشاره و ابراز کرد: حضرت قاسم شهادت در رکاب امام حق و برای پیشبرد آرمان حق را از عسل شیرین تر بیان می کند، حضرت این گونه نوجوان مومن و مجاهد را معرفی کند، پیام حضرت قاسم(ع) برای نوجوانان این است که نقش خود را بشناسید از ایفای نقش خود در زمان خود غافل نشوید، خود را دست کم نگیرید و قدر خود را بدانید، پیام حضرت برای همیشه تاریخ است.

وی به نقش نوجوانان در انقلاب اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: نوجوان ها از شکل گیری انقلاب مطابق با الگوی حسینی و عاشورایی حضور داشتند، انقلاب اسلامی با آمدن دانش آموزان و دبیرستانی ها رونق گرفت چون این نوجوانان برای محیط اجتماعی و خانواده ها پیام داشتند و حضور این ها موجب حضور بقیه و برانگیختن غیرت بقیه شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس نیز حضور دانش آموزی از نظر کمیت و کیفیت بی نظیر است، صدها هزار دانش آموز در دفاع مقدس شرکت کردند که 36 هزار نفر شهید شده و جمع زیادی آزاده و جانباز شدند، دفاع مقدس ما را دانش آموزان رونق بخشیدند و نقش خود را در زمان فراموش نکردند و به میدان آمدند و یکی از دیگری بصیر تر و شجا تر بوده و دارای وصیت نامه هایی بی نظیر هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش ارزنده نوجوانان در گام دوم انقلاب، گفت: در گام دوم نیز چشم امید به نسل جوان و نوجوان که در صحنه و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی حضور داشته باشند، مبلغ ارزش های انقلابی باشند، با توجه به این که بنیان شخصیت فرد در دوران نوجوانی شکل می گیرد پس با معنویت، انس با قرآن و اهل بیت و الگو گرفتن از بزرگان تاریخ اسلام همت خود را بلند کنید مبانی علمی و تفکر خود را تقویت کنید.

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را پرورش یافته مکتب قاسم ابن الحسن عنوان و بیان داشت: پایه های شخصیت این شهید درست بسته شد تا توانست چنین نقش بی بدیلی را به یادگار بگذارد بنابراین نوجوانان امروز خود را برای فردایی که می خواهند تمدن اسلامی را سردست بگیرند، بسازند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطاب به نوجوانان گفت: امروز باید به حضرت قاسم جواب بدهید که برای جبهه حق چه کاری انجام دادید؟ چه نقشی در خانه، محله مسجد در دفاع از حق و حقیقت انجام می دهید؟ برای ساخت شخصیت خود در نقش آفرینی های بزرگ از نظر علمی، اخلاقی، فکری و معنوی چه کاری انجام می دهید؟

وی افزود: شما باید این آرمان بزرگ را به مقصد برسانید و کاری که امام حسین(ع) شروع شده و انقلاب اسلامی ایران رونق گرفت با دست شما در گام دوم به مقصد رسیده و به حضرت ولی عصر(عج) خواهد رسید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات