۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۶۱۸۸۴
حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی:

معتقدان به مذاکره تحت تأثیر افکار غربی واقعیات را تحریف می‌کنند

معتقدان به مذاکره تحت تأثیر افکار غربی واقعیات را تحریف می‌کنند
نماینده خبرگان درباره مذاکره با حاکمان کفر گفت: حق و باطل به هیچ وجه نمی‌توانند با هم مذاکره کنند زیرا مذاکره در جایی صورت می‌گیرد که طرفین مشترکاتی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره ارتباط انقلاب اسلامی و حماسه عاشورای امام حسین(ع) گفت: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از قیام عاشورا است؛ امام خمینی(ره) و پیروانش در مکتب اباعبدالله(ع) تربیت شدند و آموختند که نباید در مقابل حاکم ظالم تواضع کرد و تسلیم شد.

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به درس های حماسه کربلا برای جامعه امروز ابراز داشت: نهضت امام حسین(ع) به تمام دنیا این درس را داد که در مقابل ظلم باید ایستاد و شکست ظاهری در برابر ظالم شکست واقعی را در پی ندارد و در واقع ظالم شکست خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با بیان این که پایه‌ها و اهداف نهضت امام خمینی(ره) مبتنی بر قیام سیدالشهدا(ع) است، انقلاب اسلامی را ثمره حرکت امام و قیام عاشورا خواند و گفت: بین نهضت امام خمینی(ره) و قیام سرور و سالار شهیدان دوگانگی وجود ندارد.

وی با توجه به کج فهمی برخی مسؤولان که گمان کردند امام حسین(ع) با جبهه ظلم به مذاکره نشستند، تصریح کرد: حضرت اباعبدالله(ع) به هیچ وجه با استکبار حاضر به مذاکره نشده و کاری که امام حسین(ع) انجام دادند موعظه و امر به معروف بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری توافق و همسویی بین حق و باطل را محال خواند و بیان کرد: حق و باطل به هیچ وجه نمی‌توانند با هم مذاکره کنند زیرا مذاکره در جایی صورت می‌گیرد که طرفین مشترکاتی داشته باشند.

وی کسانی که معتقد به مذاکره اباعبدالله با عمر سعد هستند را بی سواد خواند و گفت: بین آرمان‌های امام حسین(ع) و اهداف یزید هیچ سنخیتی و مشترکاتی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی درباره افرادی که معتقد به مذاکره با حاکم کفر و استبداد هستند، گفت: واقعیت این است که برخی از معتقدین به مذاکره با طاغوتیان به قدری تحت تأثیر افکار مادی و غرب گرایانه قرار می‌گیرند که از تعمق در مطالب عاجزند./990/ت302/ق

ارسال نظرات