۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۶۱۹۱۹
امام جمعه موقت کاشان:

منزل حقیقی انسان در آخرت است

منزل حقیقی انسان در آخرت است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان در دنیا مستأجر است و به اذن صاحبخانه باید دنیا را تحلیه کند و به خانه ملکی و شخصی خود در آخرت مهاجرت کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز پنجشنبه هفتم ماه محرم در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: یکی از دلایلی که لشکر کفر مقابل امام حسین (ع) ایستاد نفوذ و تسلط شیطان برآن‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه توکل به خدا سبب می‌شود تا شیطان نتواند در او نفوذ نکند، افزود: هرکس در شبانه روز خدا را زیاد تسبیح کند از شر شیطان در امان خواهد بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: فضیلت یک سبحان الله گفتن درنامه اعمال مومن از ملک سلیمان بیشتر است و این در حالی است که بسیاری از ما به جای گفتن این ذکر گرانبها، وقت خود را صرف حرف‌های بیهوده می‌کنیم.

وی دنیا را محل گرفتاری و مصیبت و محل آزمون و امتحان الهی برای بندگان خدا دانست و ابراز داشت: کسی که در مصیبت‌ها صبر داشته باشد شیطان نمی‌تواند در او نفوذ کند.

امام جمعه موقت کاشان صبر در برابر مصائب در قیامت را دارای اجر و پاداش فراوانی دانست و اظهار داشت: قرآن اجر چنین صبری را بدون اندازه و بی حساب و کتاب اعلام کرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: خداوند در قرآن پاداش صبر و استقامت صابرین را در قیامت بدون اندازه‌گیری و بی حد و حصر دانسته و به غیر از خدا کس دیگری از میزان آن اطلاع ندارد.

به گفته وی انسان در دنیا مستأجر است و به اذن صاحبخانه باید دنیا را تخلیه کند و به خانه ملکی و شخصی خود در آخرت مهاجرت کند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات