۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۹۲۲
آیت الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

کارنامه ناموفق دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی و تنظیم بازار

کارنامه ناموفق دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی و تنظیم بازار
تهران - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی و رفع موانع و بروکراسی‌های زائد در مسیر سرمایه‌گذاری داخلی کارنامه قابل قبولی ندارد.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: حضرت آقا به مناسبت هفته دولت در ارتباط تصویری با هیات دولت فرمایشات جامع و مفیدی را بیان فرمودند که باید موردتوجه دولت‌مردان قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به بخشی از فرمایشات رهبر انقلاب اشاره و بیان کرد: رهبر انقلاب در سخنان خودشان فرمودند: سال آخر دولت فرصت خوبی برای خدمت به کشور و مدت کمی برای کار کردن نیست مبادا این فرصت باقی‌مانده ضایع شود.

تحقق وعده های ساخت مسکن

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حضرت آقا در بیانات خودشان به مشکلات مسکن و تحقق وعده‌هایی که دولت برای ساخت مسکن داده اشاره فرمودند و همچنین به اصلاح ساختار بودجه، ساختار نظام مالیاتی، افزایش پالایشگاه سازی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، رفع مشکلات و کاهش ارزش پولی کشور اشاره داشتند و کلید حل بسیاری از مشکلات چون اشتغال، گرانی، تورم و غیره را جهش تولید بیان کردند.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی با استناد به کلام رهبر انقلاب رفع موانع تولید را از وظایف اصلی دولت خواند و گفت: ازجمله این موانع واردات کالاهای بی‌رویه قاچاق بخصوص کالاهای لوکس و همچنین خام فروشی است حضرت آقا در خصوص مساله خام فروشی فرمودند: فرآورده‌های سنگ‌های قیمتی معدنی باید در داخل تولید شود تا نیازی نباشد به خارج برود و باقیمت بیشتر به ما برگردانده شود.

رفع موانع تولید

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: همچنین از زعفران خراسان و خرمای مناطق گرم سیر نام بردند و تأکید بر صادرات این محصولات داشتند؛ هدایت نقدینگی به‌سوی تولید از مسائل مهمی بود که رهبر انقلاب خطاب به دولت‌مردان فرمودند تا انجام دهند و موانع تولید رفع شود.

وی عملکرد دولت در عرصه بهداشت و درمان را ارزشمند و قابل‌قبول دانست و عنوان کرد: کادر درمانی در قضیه شیوع ویروس کرونا خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه کردند رهبر انقلاب نیز بارها از این ایثار و خدمات قدردانی داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به عملکرد دولت در احداث پروژه‌های عمرانی اشاره و خاطرنشان کرد: عملکرد دولت در افتتاح پروژه‌های عمرانی و مساله پتروشیمی رضایت‌بخش بوده و زحماتی در این عرصه کشیده شده که قابل‌تقدیر است.

کارنامه ناموفق دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی

نماینده مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی کارنامه قابل‌قبولی ندارد، اظهار داشت: متأسفانه دولت در تحقق جهش تولید موفق نبوده و عملکرد خوبی نداشته است.

آیت‌الله مجتهدشبستری ادامه داد: متأسفانه در ممنوعیت ورود کالاهای قاچاق اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته و در نظارت و کنترل قیمت‌ها نیز عملکرد دولت بسیار ضعیف بوده به‌گونه‌ای که گویا هیچ نظارتی بر قیمت‌ها وجود ندارد.

وی افزود: سابقا این دولت مشکلات موجود را به دولت قبل نسبت می‌داد اخیراً نیز این مشکلات را به تحریم‌ها نسبت می‌دهد درحالی‌که گرانی‌های افسارگسیخته و عدم تنظیم بازار ربطی به دولت قبل و تحریم‌ها ندارد و در دستان خود دولت است که باید مانع این گرانی‌ها شود؛ گرانی‌های سرسام‌آور و عدم تنظیم بازار یکی از مصادیق روشن ناراحت‌کننده برای مردم و ایجاد مشکلات اقتصادی است.

عملکرد ناموفق دولت در رفع موانع و بروکراسی‌های زائد در مسیر سرمایه‌گذاری داخلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: دولت در تقویت ارزش پول ملی نیز کاری انجام نداد همچنین در رفع موانع و بروکراسی‌های زائد در مسیر سرمایه‌گذاری داخلی موفق عمل‌نکرده است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دولت در فضای مجازی رضایت‌بخش نیست، خاطرنشان کرد: دولت موظف است بخش‌هایی از فضای مجازی را فیلتر کند و اجازه ندهد دشمنان دین و افکار جوانان را منحرف کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
باسلام و درود بر حضرت آیةالله مجتهد شبستری دامت برکاته ، بنده نه فقط برای این که این بزروار را دوست دارم ، آن بجای خود افتخار هم میکنم که دوستشان دارم ، ولی بخاطر این انصاف و قرار دادن هر چیز در جای خود و عادلانه نظر دادنشان که روش درست نقد کردن را بطور ضمنی بر هر خواننده ای آموزش میدهند ، خودم را ملزم میدانم از این عزیز دلم صمیمانه تشکر کنم ، هر کسی هر چه میخواهد بگوید ، بگوید ، بنده عاشق این مرد بزرگوارم و به این عشقم افتخار هم میکنم . مجتهد شبسترَ چوخدور منم ارادتم ___
آللّهَ شکر بو ایش اولوبدور عادتم
1
0