۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۶۶۱۹۸۸
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تأکید کرد؛

ضرورت همراهی با امام برای دوام نعمت ها

ضرورت همراهی با امام  برای دوام نعمت ها
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: اگر جامعه ای همراهی با امام نداشته و در درون تغییر نکند، شایستگی نعمت های بیرونی را از دست می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها امروز در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر رضوی شرط تغییر در جامعه را تغییر در افراد جامعه با توجه به آیات قرآن بیان کرد.

وی  با اشاره به جامعه زمان امیرالمومنین(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، گفت: جامعه زمان این امامان معصوم هم دل با ولی جامعه نبودند و از وجود امام محرم شدند، خداوند وقتی نعمت را به جامعه ای داده، نمی گیرد مگر این که در درون آن ها تغییر ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی افزود: جامعه بعد از پیامبر(ص) تغییر کرد و با جنس رهبر علی گونه و پیامبر گونه مجالست نداشت، این پیام هشدار دهنده برای ما است چون کربلا و عاشورا و به شهادت رسیدن امام اتفاق ناگوار بود اما چون دفعی نبوده ممکن است تکرار شود که در زمان امامان بعد هم تکرار شد پس در همراهی با امام باید اهتمام شود تا یزید و معاویه بر مسلمین حاکم نشوند.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها بیان داشت: اگر جامعه ای همراهی با امام نداشته و در درون تغییر نکند، شایستگی نعمت های بیرونی را از دست می دهد.

وی به آسیب شناسی جامعه به وسیله امام حسین(ع) اشاره و ابراز کرد: تعطیل شدن نهی از منکر توسط خواص و اندیشمندان، حاضر نشدن برای به خطر انداختن جان جهت دفاع از دین، عدم حمایت از برادر مومن و مظلوم موجب شد تا بنی امیه بر مسلمانان مسلط شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی بیان داشت: امام حسین خطاب به مردم در کربلا گفتند:«خدا مشتری جان و مال شما است، خدا شما را دعوت  به تجارت با خود و یک معامله پر سود کرد اما شما قبول نکردید.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها ابراز کرد: امروز در کشور ما مردم در صحنه های مختلف دفاع مقدس و دفاع از حرم و کمک به محرمان حضور داشتند باید امید داشت که لایق دوام نعمت باشیم همچنین به این نکته توجه کنیم که آیا برای طلوع خورشید عظمای هستی خود را آماده کردیم؟ اگر کسی شایسته حکومت امام زمانی باشد باید اهل فدا کردن جان و مال خود باشد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات