۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۶۶۲۰۰۱
نقدی از آیت الله میرباقری نسبت به تفکرات روشنفکران غرب زده؛

دیکتاتورهایی که دم از اعتدال و عدالت می‌زنند

دیکتاتورهایی که دم از اعتدال و عدالت می‌زنند
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینها که حرف از اعتدال و عدالت می‌زنند اتفاقا دیکتاتورترین آدم‌ها هستند؛ آنها برای گسترش اقتصاد لیبرال، ضعفا را زیر چرخ اقتصادی له می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری شب هشتم محرم در هیأت ثارالله با اشاره به آیه 204 سوره بقره گفت: عده‌ای هستند که سخنان زیبا می‌زنند و خدا را برای صدق سخنان خود گواه می‌گیرند ولی وقتی کار دست او می‌افتد، شروع به فساد می‌کند و دنبال نابود کردن نسل و حرث است؛ او سرسخت ترین دشمنان است.

وی در تفسیر آیه شریفه اظهار داشت: شخص مذکور آدمی منافق و دو رو است که در ظاهر می‌گوید دنبال اصلاح مردم و صلاح اجتماعی هستم ولی در دل دنبال چیز دیگری است؛ پس در این تفسیر، این آیه ادامه آیات قبل است که در توضیح منافقان بیان شده است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم به تفسیر دیگری از آیه اشاره کرد و ابراز داشت: کسانی هستند که دنبال ایجاد تمدن پیشرفته و مدنیت‌اند و مدعیان روشنفکری هستند، خداوند نیز آنچه در دل آنها است را تصدیق می‌کند و با این حال بدترین دشمنان هستند.

وی ضمن به تشریح شخصیت این افراد پرداخت و عنوان کرد: آنها حرف‌شان با حرف نبی‌اکرم(ص) متفاوت است و برنامه ریزی‌شان برای 70 سال دنیا است به گونه‌ای که رابطه بین دنیا و آخرت را قطع می‌کنند؛ بعضی از آنها نیز معتقدند لذت بردن در این دنیا آخرت را می‌سازد؛ خب طبیعی است که عاقبت این تفکر به جنگ و خونریزی بین انسان‌ها می‌رسد و به فساد کشیده می‌شود.

آیت الله میرباقری با اشاره به چگونگی همراه شدن روشنفکران با غربی‌ها افزود: پرچمداران غرب حرف‌هایی زده‌اند که به تمدن مبدل شده و در ظاهر حرف‌های خوبی است ولی خودشان به تهی بودن سخنان خود اعتقاد دارند و یک عده روشنفکر نیز به دنبال آنها راه افتاده اند.

استاد مطرح حوزه علمیه این طیف را دیکتاتور دانست و ابراز کرد: اینها که حرف از اعتدال و عدالت می‌زنند اتفاقا دیکتاتورترین آدم‌ها هستند؛ آنها برای گسترش اقتصاد لیبرال، ضعفا را زیر چرخ اقتصادی له می‌کنند و در کشور ما نیز 2 دوره اینها سر کار بودند که اکنون نیز تصمیم‌گیری دست همین‌هاست.

وی افزود: سخت‌ترین و خشن‌ترین برخورد را همین جماعت در دوران کرونا با مردم جهان کردند و همه محاسبات جهان را به هم زده‌اند و الآن کلبه الکترونیکی تافلر را نشان می‌دهد؛ ما را در عالم حس زندانی کرده اند و اکنون نیز به سیاه‌چال فضای مجازی می‌اندازند.

آیت‌الله میرباقری ادامه داد: آنها دنبال حکمرانی در فضای سایبر هستند تا نظام جدیدی را در عالم به وجود آورند و هنوز چیزی نشده سخت‌ترین قرنطینه‌ها را اعمال کردند؛ باید جنبه‌های بهداشتی رعایت شود ولی نباید مردم را مانند خمیر در دستان‌شان به هر شکلی که می‌خواهند در بیاورند؛ این جماعت الدالخصام هستند.

وی با اشاره به آیه بعدی نتیجۀ کار آنها را قطع نسل مردم و برکندن زمین‌ها دانست و توضیح داد: سیاست‌های جمعیتی این افراد همه جا را خراب کرده است؛ مالتوس برای گسترش جمعیت طرحی دارد و می‌گوید جهان باید همان‌گونه که ما می‌گوییم زاد و ولد کند و اگر هم انجام ندهی، جنگ می‌شود و به سختی نسل‌تان نابود می‌گردد؛ اینها مصداق بارز «یهلک الحرث و النسل» هستند و هنوز هم قبول نمی‌کنند که ما دچار پیری جمعیت هستیم.

عضو عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش این افراد در تاریخ ایران خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب جلوی 3 میلیون فرزند را گرفتند و در دهه 70 نیز به اسم توسعه همین برنامه را پیاده کردند؛ می‌گویند بگو چقدر علف داری تا بگویم چقدر گاو تولید کنی، خیلی هم دقیق حرف می‌زنند که «یعجبک قوله» و همین انسان‌های کراوات زده و ادکلن زده برای اینکه مسلط شوند، با تمام توان طراحی می‌کنند و حرث و نسل را نابود می‌کنند./پ201/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۹
عجب!!!!
پس آقا میرباقری کولاک کرده...
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
تفسیر خوب و به جایی بود؛ باید مبنای روایی برایش پیدا کرد.
2
0