۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۶۶۲۰۰۵
رییس مؤسسه فتوح اندیشه:

غرب از اسلام سیاسی هراس دارد

غرب از اسلام سیاسی هراس دارد
اصفهان - حجت الاسلام رهدار گفت: غرب همواره در تلاش برای مبارزه با اسلام سیاسی است چرا که اسلام سیاسی با اتکا به حکومت اسلامی تمدن ساز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد رهدار، رییس مؤسسه فتوح اندیشه، پنجشنبه شب در هیأت انصارالحسین(ع) مجموعه فرهنگی شهید آیت الله بهشتی اصفهان، با اشاره به دیدگاه سکولار ترکیه نسبت به دین اسلام، گفت: افراد بدون اتصال به حکومت نمی‌توانند دستورات دینی نظیر جهاد را به جا آورند در حالی که جهاد از دستورات قرآن کریم است.

وی به ضرورت وجود حکومت اسلامی برای اجرای احکام اسلام اشاره کرد و افزود: غربی‌ها وقتی می‌خواهند در خصوص اسلام سیاسی حرف بزنند، اینکه غربی‌ها می‌گویند اسلام سیاسی به این دلیل است که انگار ما یک اسلام غیرسیاسی هم داریم و می‌خواهند چنین چیزی را به دیگران القا کنند.

غرب طرفدار اسلام بدون سیاست است

حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه امام خمینی می‌فرمایند والله اسلام همه اش سیاست است، خاطرنشان کرد: غربی‌ها می‌خواهند چنین وانمود کنند که اسلام غیر سیاسی هم داریم حال اینکه چنین نیست و اسلام کاملا سیاسی است، غربی‌ها وقتی می‌خواهند در مورد اسلام سیاسی حرف بزنند، چندین نمونه اسلام سیاسی را شناسایی کرده‌اند و راجع به آنها حرف می‌زنند.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه در ادامه افزود: ما پس از اینکه غرب اسلام سیاسی را جعل کرد این تعبیر را به عنوان اسلامی که قصد حکومت دارد پذیرفتیم، غربی‌ها داعش، طالبان، القاعده و بوکوحرام را به عنوان نمونه‌های اسلام سیاسی عنوان می‌کنند، در کتاب‌هایشان پس از اینکه به طور مفصل به اینها پرداختند در نهایت در چند خط می‌گویند اسلام جمهوری اسلامی ایران هم مانند همین گروه ها است.

وی با اشاره به ترور حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا، اظهار کرد: آمریکا پس از کشتن ابوبکر بغدادی اقدام به ترور حاج قاسم سلیمانی می‌کند، تا چنین القا کند که این دو نفر به یک صورت هستند و هردو تروریست محسوب می‌شوند، البته روزنامه‌های غربی در همان زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی سؤالی را مطرح کردند، و آن این بود که چرا پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی در کشورهای مختلف جهان مردم به عزاداری پرداختند و ابراز خشم و ناراحتی کردند اما پس از  ابوبکر بغدادی چنین اتفاقی رخ نداد، این چه تروریستی است که اینهمه مردم برای او عزاداری می‌کنند.

حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه همه چیزهای ارزشمند نسخه بدلی دارند، به تعداد زیاد مدعیان دروغین مهدویت اشاره کرد و گفت: اینهمه مدعی تقلبی مهدویت به این علت است که امام زمان(عج) ناب‌ترین حقیقت تاریخ است، اسلام ناب هم بدل می‌خواهد چرا که بسیار ارزشمند است، القاعده، بوکوحرام، داعش و طالبان بدل جمهوری اسلامی ایران هستند، ما مثل اینها نیستیم به همین دلیل با آنها در جنگ هستیم ولی این گروه‌ها با یکدیگر نمی‌جنگند.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه با اشاره به ادعای اسلام داشتن یزید و شمر، تصریح کرد: در جنگ کربلا هر دو لشکر نماز می‌خواندند، معنای این موضوع این نیست که هردو یکسان هستند، در سال 88 در تهران آدمهایی شب‌ها الله اکبر سرمی‌دادند و آشوب به پا می‌کردند، هم انقلابیون الله اکبر می گفتند هم براندازها الله اکبر می‌گویند، هم علی(ع) قرآن می‌خواند هم عمروعاص، اما این دلیل نمی‌شود هردو یکسان باشند.

آمریکا حامی اسلام اعتدالی ترکیه است

وی اقدام غرب در یکسان دانستن جمهوری اسلامی ایران و داعش را ناجوانمردانه توصیف کرد و افزود: غربی‌ها اسلام ترکیه را اسلام اعتدال معرفی می‌کنند، لیدر این اسلام اعتدالی ترکیه هم عبدالله گلن است که در آمریکا زندگی می‌کند و هزینه های این اسلام معتدل را هم آمریکایی‌ها تأمین می‌کنند.

حجت الاسلام رهدار ادامه داد: از دید غرب اسلام معتدل اسلامی است که با اسرائیل در تعامل باشد، نزدیک به 18 سال است که ترکیه بزرگترین شریک حکومتی، تجاری اسرائیل در جهان است، به این اسلام معتدل می‌گویند تا غیر آن را تندرو مطرح کنند، از دید غرب اسلامی که با کودک کشی در یمن و فلسطین مبارزه کند افراط است و باید با آن مبارزه کرد اما اسلامی که در مقابل این جنایات سکوت کند معتدل است و آن را باید تبلیغ هم کرد.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه هیچ تمدنی وجود ندارد که بدون حکومت بتواند خود را محقق کند، تصریح کرد: اینکه اسلام سیاسی توسط غرب مورد هجوم قرار می‌گیرد به این علت است که غرب نمی‌خواد اسلام ورژن تمدنی پیدا کند، غرب تمدن را مختص به خود می‌خواهد، از دید غرب اسلام باید تنها در حد فردی باشد، وقتی حکومت دست اسلام نباشد می‌توان از طریق رسانه دین را از مردم گرفت و کاری کرد که مسلمان نماز و روزه و واجبات را کنار بگذارد و به محرمات آلوده شود.

تصوف تمدن ساز نیست و غرب با اسلام صوفی مشکلی ندارد

وی با اشاره به تلاش گسترده غرب برای جلوگیری از تحقق تمدن اسلامی، برای دیکته تمدن غربی به جهان، اظهار کرد: غرب با تصوف مشکلی ندارد چرا که تصوف اسلام باطن است، این اسلام می‌گوید همین که دل تو پاک باشد کافی است، این خیلی غلط است، این اسلام صوفیانه است که کاری به ظاهر ندارد و تنها تکیه به باطن می‌کند، چنین اسلامی را غرب کاری ندارد.

حجت الاسلام رهدار خاطرنشان کرد: پروفسور عبدالعزیز ساشا دینا، استاد شیعه اثنی عشری دانشگاه ورجنیای آمریکا، یک وقتی می‌گفت دانشگاه هاروارد از من خواست در مورد جهاد یک کتاب بنویسم، یک پروپزالی نوشتم و مورد تأیید قرار گرفت، فقط مشکل داشتند با معرفی جهاد اکبر در این کتاب مشکلی نداشتند و تأکید داشتند کتاب پیرامون جهاد اصغر چیزی نداشته باشد.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه جهاد اکبر را دارای تعریف غلط در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: جهاد اکبر بدون جهاد اصغر محقق نخواهد شد، جهاد اکبر یعنی اینکه ما با نفس خود بجنگیم، مگر می‌شود ما در بیرون خطا و گناه و ظلم را ببینیم و دم نزنیم ولی بتوانیم با نفس خود و درون خود مبارزه کنیم؟ چنین چیزی امکان ندارد، نمی‌شود انسان نسبت به ظلم و فساد ساکت باشد اما بتواند با شیطان درون مبارزه کند.

انقلاب اسلامی عارفان واقعی ساخته است

وی در ادامه افزود: کسانی که به واقع با نفس خود مبارزه کردند از طریق مبارزه بیرونی به مرتبه مبارزه با نفس رسیدند، قرن‌ها عارفانی ظهور کردند که برای ما گفتند عرفان چیست و کتاب‌های بسیار در این خصوص نوشتند، خواجه عبدالله انصاری 100 میدان برای رسیدن به میدان تعریف کرد، یکی از این میدان‌ها که برای ما نوشته است که انسان سالک در این میدان هم باید قرار بگیرد، میدان مرگ آگاهی است، یعنی سالک به جایی خواهد رسید که می‌فهمد کی و کجا خواهد مرد.

حجت الاسلام رهدار با بیان اینکه در چهارده قرن نمی توان پنج عارف پیدا کرد که به درستی بگویند کی و کجا خواهند مرد، تصریح کرد: این میدان جزء آخرین میدان‌های عرفان است. امام خمینی انقلابی درست کرد و به جنگ با دشمن بیرونی رفت و جوانانی در این جنگ حاضر شدند که بسیاری از آنها به سادگی زمان و مکان و نوع مرگ خود را پیش بینی کرده بودند و مرگ آگاهی داشتند، صدها و شاید هزاران بچه بسیجی نوجوان و جوان زمان و مکان مرگ خود را پیش بینی کرده بودند.

رییس مؤسسه فتوح اندیشه در ادامه اظهار کرد: کاری که چهارده قرن عارفان ما در محراب و دیر و خرابات خود نتوانستند انجام دهند هزاران نفر جوان ما در مبارزه با دشمن خارجی و بیرونی انجام دادند، امام خمینی جبهه جنگ را محراب عرفای ما قرار دادند، جنگ با دشمن خارجی دشمن درون را هم در رزمندگان ما نابود کرد.

وی تصوف را ناتوان در تمدن سازی توصیف کرد و گفت: شاهان صفوی خانقاه‌ها به جز آنچه منتسب به جدشان بود را خراب کردند و به جای آن مسجد و مدرسه علمیه ساختند، صوفی‌ها را نابود کردند به جای آن علمای جبل عامل را نامه نوشتند و به حکومت خود آوردند چرا که می‌دانستند با هوهو گفتن نمی‌توان حکومت اداره کرد و به تمدن سازی رسید./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات