۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۶۲۰۰۹
مشاور مدیر حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

خبرگزاری رسا؛ رسانه ای در تراز حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا؛ رسانه ای در تراز حوزه‌های علمیه
حجت الاسلام علیزاده خبرگزاری رسا را رسانه‌ای جریان ساز و در تراز حوزه‌های علمیه دانست و گفت: این رسانه انقلابی در جهت بین‌المللی ساختن پیام حوزه موفق بوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی علیزاده مشاور مدیر حوزه های علمیه و مسؤول حوزه مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور ضمن حضور در تحریریه خبرگزاری رسا با مدیر عامل این خبرگزاری حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه محرم و با بیان اینکه اطلاع رسانی های درست و دقیق تحول آفرین است، گفت: اهمیت جریان رسانه را در اقدامات حضرت زینب کبری(س) مشاهده می کنیم، زیرا اگر خبررسانی، اطلاع رسانی و روایت های ایشان نبود، جریان کربلا زنده نمی ماند و به فراموشی سپرده می شد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه جریان کربلا به وسیله کارهای رسانه ای و اطلاع رسانی حضرت زینب(س) جهانی شد، خاطرنشان کرد: امروز دشمن برای سلطه جهانی سعی می کند بخش های کشاورزی، پزشکی، رسانه ای و بانکی را تحت سیطره خود در بیاورد.

مشاور مدیر حوزه های علمیه خبرگزاری رسا را رسانه ای در تراز حوزه های علمیه دانست و اضافه کرد: اقدامات خبرگزاری رسا در عداد کارهای فاخر رسانه ای است و باید نوعی هم افزایی با سایر نهادهای فرهنگی و تبلیغی داشته باشد؛ به عنوان مثال کارهایی که در زمینه بین الملل انجام می شود می تواند با همکاری مجموعه هایی همچون جامعه المصطفی(ص) العالمیه تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی رسانه های انقلابی «جریان سازی» است، ابراز کرد: خبرگزاری ها و رسانه های حوزوی علاوه بر اطلاع رسانی باید به جریان سازی بپردازند و شبهه پراکنی ها و هجمه های دشمن را پاسخ دهند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه امروز با فضای مجازی مرزهای جغرافیایی از بین رفته است بر ضرورت جریان سازی و تولید محتوا برای سایر ملت ها و کشورها تأکید کرد و افزود: خبرگزاری رسا در زمینه جریان سازی موفق بوده است.

مسؤول حوزه مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه تولید محتوا نباید محدود به زبان فارسی باشد، مطرح کرد: امروز درهای دنیا به روی رسانه های انقلابی گشوده شده است و ما باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم؛ امروز علوم اهل بیت(ع) از قم به سایر بلاد انتقال داده می شود.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری رسا در جهت بین المللی ساختن پیام حوزه موفق بوده است، تأکید کرد: امروز باید مکتب عقلانی و منطقی حوزه علمیه قم به سراسر دنیا معرفی شود و رسانه های انقلابی و حوزوی همچون خبرگزاری رسا می توانند این موضوع مهم را محقق کنند.

حجت الاسلام علیزاده لزوم انعکاس اقدامات و فعالیت های حوزه های علمیه سراسر کشور در رسانه های حوزوی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: منطقه بشاگرد یک منطقه محروم بود و ما از طریق تبلیغ ها و فعالیت هایی که داشته ایم توانسته ایم مبلغان کارآمد و موفقی را در این منطقه تربیت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شناساندن چهره ها و روحانیون موفق در استان ها، تبیین نقش و جایگاه روحانیت و انعکاس دستاوردها و خدمات علما از رسالت های خبرگزاری های حوزوی است./841/پ202/ف

ارسال نظرات