۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۶۲۰۱۱
حجت الاسلام محققی مطرح کرد؛

آمادگی «رسا» برای تحقق اهداف انقلاب در راستای اسناد راهبردی حوزه

آمادگی «رسا» برای تحقق اهداف انقلاب در راستای اسناد راهبردی حوزه
مدیر عامل خبرگزاری رسا برای مطالبه گری، ادبیات سازی و تحقق اهداف انقلاب در اسناد راهبردی حوزه از سوی این رسانه حوزوی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار حجت الاسلام علی علیزاده مشاور مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به مقوله امپریالیسم خبری و سیطره امپراتوری خبری صهیونیسم جهانی بر رسانه های جریان اصلی گفت: غرب به این نتیجه رسیده است که از طریق رسانه و ابزارهای رسانه ای بر جهان سلطه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین رسانه های دنیا در خدمت غربی ها و اهداف صهیونیسم قرار دارد، اظهار داشت: این رسانه ها در راستای اهداف استعمارگرایانه غربی، افکار عمومی جهان را مدیریت می کنند.

حجت الاسلام محققی حضور نرم افزاری توأم با عملیات روانی آمریکا در سایر کشورها را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ما این حضور را در فروپاشی شوروی و انقلاب های مخملی به خوبی احساس می کنیم؛ آمریکا از طریق عملیات های روانی و اقدامات نرم افزاری سعی می کند در کشورهای مورد نظر به اهداف استعماری و استکباری خود دست پیدا کند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه امروز نظام سلطه از طریق رسانه اهداف خود را پیش می برد، ابراز کرد: در دهه های اخیر تحت تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب جریان های رسانه های مقاومت برای مقابله با تبلیغات رسانه ای دشمنان شکل گرفته و دستاوردهای خوبی نیز داشته است.

وی در ادامه به خدمات متقابل حوزه و نظام اشاره و اضافه کرد: نظریه انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل از سوی حوزه های علمیه مطرح شد و این حوزویان بودند که با اقدامات خود توانستند مردم را به صحنه وارد کنند؛ نظریه مبارزه با استکبار و رژیم شاهنشاهی از سوی حوزه علمیه بیان شد.

حجت الاسلام محققی با تأکید بر اینکه نظریه ولایت فقیه توانست انقلاب را از آفات مختلف حفظ کند، گفت: حوزه از طریق نظریه پردازی و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز نظام خدمات بزرگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارائه داده است؛ رشد و بالندگی نظام اسلامی مرهون ایثار و فداکاری روحانیت در صحنه است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه حوزه و روحانیت همواره منشأ آرامش جامعه بوده است، نقش حوزه علمیه در زمینه استواری نظام اسلامی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: بنابر اندیشه های رهبر معظم انقلاب اگر حوزه پشت نظام را خالی کند، نظام در ادامه راه با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

وی همچنین به توطئه های دشمن در زمینه اختلاف افکنی میان حوزه و نظام اشاره کرد و با تبیین خدمات نظام به حوزه های علمیه اظهار داشت: نظام با اقدامات خود میدان آزمایش آنچه که بزرگان دین طی سالیان سال برای مردم بیان می کردند را در صحنه آورد و در اختیار حوزه علمیه قرار داد.

حجت الاسلام محققی با بیان اینکه نظام اسلامی فرصت اجرای احکام دین در عرصه حکومت را در اختیار حوزه های علمیه قرار داده است، خاطرنشان کرد: اگر حوزه این میدان را خالی کند یک فرصت تاریخی را از دست داده است؛ نظام درهای حجره ها را باز کرد و روحانیت را از گوشه عزلت خارج کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه انقلاب ها در دنیا غالباً با مشکل گسست نسلی مواجه هستند، گفت: امروز غالب طلاب حوزه های علمیه روحیه انقلابی گری دارند و آرمان های نسل اول انقلاب را دنبال و مطالبه می کنند. عنصر دین و دینداری مردم انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب ها تمییز می دهد؛ امروز طلاب انقلابی در صحنه بوده و با اقدامات خود چارچوب های انقلاب را استحکام می بخشند.

وی مطالبه گری در راستای استحکام مبانی نظام اسلامی را از شاخصه های طلاب انقلابی دانست و بیان کرد: اگر امروز به نیروی مطالبه گری طلاب توجه نکنیم افراد سرخورده و کینه توزان انقلاب آن را به نفع خود تغییر می دهد؛ با توجه به هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه عده ای در حوزه به دنبال خاموش سازی نور انقلابی گری در حوزه هستند، باید گفت دشمنان، طیف های سکولار و معاندان راهزن نیروهای متراکم انقلابی در حوزه بوده و می خواهند این جریان را منحرف کنند.

حجت الاسلام محققی با بیان اینکه خبرگزاری رسا یک مجموعه مستقل و طلبگی است، انعکاس مطالبات نسل جدید طلاب و واقعیات، موانع و مشکلات در عرصه های مدیریتی حوزه و تربیت کادر رسانه ای برای حوزه های علمیه را از اقدامات این رسانه حوزوی برشمرد و یادآور شد: همواره سعی کرده ایم در زمینه انسجام نیروهای متراکم انقلاب در حوزه حرکت داشته باشیم.

وی با اشاره به نگاه راهبردی آیت الله اعرافی در تدوین اسناد راهبردی حوزه های علمیه و تحقق انقلابی گری، نسبت به این که سند چشم انداز، منشور و سایر اسناد راهبردی حوزه های علمیه در حد شعار باقی مانده ابراز نگرانی کرد و گفت: متأسفانه در زمینه اجرایی به اسناد بالادستی توجه چندانی صورت نگرفته و ادبیات و برنامه های مدیران عالی حوزه چندان در این راستا نیست.

وی ضمن اعلام آمادگی خبرگزاری رسا برای مطالبه گری، ادبیات سازی و تحقق اهداف انقلاب در اسناد راهبردی حوزه گفت: سرویس حوزه و روحانیت رسا در مقاطع مختلف سعی کرده اجرای این سند را دنبال کند، اما به دلیل برخی مشکلات در زمینه همکاری مسؤولان، موفقیتی حاصل نشده است./841/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
مدیر حوزه درباره اسناد چشم انداز تنهاست و بودجه و امکانات و نیرو ندارد.
1
0
ناشناس
Singapore
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
دروس خارج، قلب تپنده در تربیت نیروی انقلابی و تولید فکر مقاومت است و ورود در این قلمرو به دلیل سختی‌ها کمتر انجام شده در حالی که ورود عالمانه می‌تواند بسیاری از انتظارات را برطرف کند
0
0