۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۶۲۰۱۴
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

مقاومت در برابر تحریم‌ها؛ پیام اصحاب سیدالشهدا به جهانیان

مقاومت در برابر تحریم‌ها؛ پیام اصحاب سیدالشهدا به جهانیان
حجت الاسلام مرتضوی درچه با اشاره به محاصره اصحاب سیدالشهدا(ع) و عدم دسترسی آنان به آب گفت: امروز نیز دشمنان شیعیان امام حسین(ع) را در محاصره و تحریم قرار داده اند.

حجت الاسلام سید مرتضی مرتضوی درچه عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کرونا را یک بلا دانست و گفت: طبق روایات بلا برای مومنین آزمایش است و در صورت سربلند خارج شدن از این آزمایش، مومن ترقی خواهد کرد. اما بلا برای دشمنان دین خدا موجب عذاب و هلاکت است.

وی واقعه کربلا را آزمونی برای امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: در روز عاشورا با شهادت تک تک یاران حضرت فشار و سختی بر ایشان بیشتر می شد. این آزمونی الهی بود که ابا عبد الله الحسین(ع) در آن سربلند شد.

استاد حوزه علمیه قم سختی دیگر حادثه کربلا را محاصره آب برشمرد و اظهار کرد: لشکر عمرسعد آب را بر روی اصحاب سیدالشهدا بستند و دیگر حتی در خیمه ها نیز آب یافت نمی شد اما با این حال یاران امام حسین(ع) تسلیم نشدند. این محاصره پیامی برای شرایط امروز ما است. ما نیز امروز در محاصره اقتصادی قرار داریم که باید در آن مقاومت کنیم و تسلیم نشویم.

وی نهضت عاشورا الگویی برای جبهه مقاومت بیان کرد و گفت: حرکت امام حسین (ع) اگر چه به شهادت منجر شد اما در واقع سیدالشهدا(ع) پیروز این جنگ بود زیرا که تا آخر در راه خدا استقامت کرد. امروز نیز کشورهای جبهه مقاومت باید در برابر استکبار جهانی مقاومت کنند./1370/ت302/ف

ارسال نظرات