۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۶۱۶۲۱
نماینده مجلس خبرگان تشریح کرد؛

مجاهدت‌های زنان در واقعه کربلا

مجاهدت‌های زنان در واقعه کربلا
خوزستان - آیت الله حیدری با اشاره به حضور بانوان در روز عاشورا، گفت: تشویق همسران و فرزندان در دفاع از امام حسین (ع)، نمونه بارز زنان پرورش یافته مکتب حسینی است.
آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نقش محوری بانوان در اطلاع دهی به همگان از واقعه کربلا عنوان داشت: نهضت حسینی، همیشگی و در نهان و باطن رسوخ کرده و براساس آن زندگانی خود را پایه ریزی کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از قیام حسینی است، خاطرنشان کرد: زن، در همه ادوار تاریخی بصورت مستقیم و غیرمستقیم حضور فعالی داشت که در این باره مردان تأثیرگذار در عرصه جهانی در دامن مادران پرورش یافتند.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه شهدای کربلا و دفاع مقدس در دامن مادران پاکیزه و دلاوری پرورش پیدا کردند، اظهار داشت: حضور بانوان در واقعه کربلا از پیش برنامه ریزی شده و براساس خواسته الهی بود، امام حسین (ع) بخوبی آگاهی داشت که حضور بانوان در تکمیل فرآیند قیام شان بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از بانوان حاضر در کربلا تشویق کننده همسران در یاری رسانی به فرزند رسول خدا (ص) بودند، بیان داشت: ام وهب نخستین زنی بود که در کربلا به شهادت رسید، از سوی دیگر همسر جناده انصاری نیز دیگر بانویی بود که در روز عاشورا، همسر و فرزند یازده ساله خود را تقدیم امام حسین (ع) کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اوج شهامت و دلاوری در واقعه کربلا را از سوی مادران شاهد بودیم و بجای اینکه مهر مادری مانعی در برابر اجازه دادن به فرزندان برای حضور در میدان نبرد باشد به عکس مشوق حضور فرزندان و شوهران در رکاب سیدالشهدا بودند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه زنان پرورش یافته مکتب حسینی باید اینگونه دلاوری و شهامت داشته باشند، خاطرنشان کرد: مورخان نقل می‌کنند پس از شهادت امام حسین (ع) و قرار دادن سر مبارک شان بر نیزه، یکی از زنان حاضر در لشکر عمر بن سعد، شعار یا لثارات الحسین را سر می‌داد و عملا خواستار انتقام از قاتلان سیدالشهدا بود.

وی گفت: بانوان در انقلاب‌هایی که برای مبارزه با ظلم صورت گرفته، نقش بی بدیلی دارند حتی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی شاهد حضور پرثمر و در عین حال تربیت فرزندان دلاور بودیم./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات