۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۶۲۰۱۶
نماینده ولی فقیه در مازندران هشدار داد؛

سوژه سازی برای راه اندازی جنگ فرقه‌ای؛ خیانت بزرگ هیأت‌های سکولار

سوژه سازی برای راه اندازی جنگ فرقه‌ای؛ خیانت بزرگ هیأت‌های سکولار
مازندران ـ حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: کسانی که در جهت تفرقه میان مسلمانان و ایجاد جنگ فرقه ای حرکت می کنند سر در آبشخور استکبار جهانی و استعمار پیر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در سلسله مباحث ماه محرم با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان تأکید کرد: مداحی فرصت مغتنمی برای بیان مناقب اهل بیت(ع) است و نباید این فرصت ارزشمند ضایع شود.

وی با بیان این که شرایط خاص کرونایی کشور فرصت ها را برای عزاداری حسینی محدود کرده است، افزود: مداحان اهل بیت(ع) باید از این فرصت مغتنم در جهت بیان مناقب اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان بهره گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص هیأت های سکولار اشاره کرد و گفت: متأسفانه بعضی از هیأت ها، مجالس، روضه خوان ها و مداحان سکولاری عزاداری و مجلس داری می کنند که این شایسته مراسم عزای حسینی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که در این هیأت ها از انقلاب، شهید، شهادت، امام و رهبری خبری نیست، تصریح کرد: متأسفانه در این مجالس و هیأت ها مطالبی در جهت وحدت شکنی بیان می شود و این گناه بزرگی است.

امام جمعه ساری، تخریب سایر مذاهب و ایجاد عداوت، تفرقه و دشمنی را گناه بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها عزاداری و بیان مناقب را سوژه و بهانه ای برای جنگ میان شیعه و سنی و جنگ فرقه ای و مذهبی قرار می دهند و این خیانت بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که کسانی که در جهت تفرقه میان مسلمانان و ایجاد جنگ فرقه ای حرکت می کنند به طور حتم سر در آبشخور استکبار جهانی و استعمار پیر دارند، تصریح کرد: نامگذاری شیعه انگلیسی برای این جریان منحرف اقدام صحیحی بود چون این جریان از انگلیس تغذیه می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود بر ضرورت پرهیز مداحان از بیان مطالب خرافی و غیر مستند در عزاداری ها تأکید کرد و گفت: خرافات سهم مهلکی برای مجالس امام حسین(ع) و هر آیین دینی است و اگر خرافات وارد این مجالس شود جامعه از دین زده می شود.

امام جمعه ساری با تأکید براین که نباید در جلسات مذهبی به کینه ورزی های مذهبی دامن زده شود، تصریح کرد: مجالس عزاداری برای اهل بیت(ع) جای کینه ورزی نیست و نباید عقاید مذهبی را تحریک و نسبت به این عقاید تعرض و بدگویی کرد.

وی با بیان این که مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) باید طبق حدود و ضوابط مشخص شده شرع و قانون برگزار شود، خاطرنشان کرد: نباید به اسم مجلس امام حسین(ع) شاهد برخی مسائل خلاف قانون و شرع باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که باید شأن عزاداری امام حسین(ع) رعایت شود، افزود: نباید با برخی اقدامات سبک، جایگاه عزاداری حسینی را تضعیف کرد./950/پ210/ف

ارسال نظرات