۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۶۲۱۷۴

ماجرای روستای ابوالفضل اهواز از زبان امام جماعت روستا

ماجرای روستای ابوالفضل اهواز از زبان امام جماعت روستا
خوزستان - حجت الاسلام موسوی گفت: این که عده ای بدون مقدمه و در شب هفتم محرم به روستایی که مزین به نام ابوالفضل است اقدام به تخریب منازل بکنند، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
حجت الاسلام سید یوسف موسوی، امام جماعت روستای ابوالفضل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه بنیاد مستضعفان ادعای مالکیت بر زمین‌های روستا را دارد، خاطرنشان کرد: بنیاد از ارائه سند سخن می‌گوید که تاکنون برای مان محرز نشده و ندیدیم ضمن اینکه اهالی روستا هم سند مشاع و بنجاقی دارند و نسل اندر نسل صاحب زمین هستند.

وی با اشاره به اینکه زمین‌ها از سوی ساواک غصب شده بود، ادامه داد: پس از فرار ساواکی ها، کشاورزان به زمین هایشان برگشتند تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان ادعای مالکیت زمین‌ها را کرد، در سال‌های اخیر شاهد رفت و آمد‌های بسیار به روستا بودیم حتی اجرائیات شهرداری به صراحت گفت از طرف بنیاد می‌آییم و اجازه ساخت و ساز نمی‌دهیم.

امام جماعت مسجد روستای ابوالفضل تصریح کرد: اگر زمین‌ها متعلق به بنیاد است پس چرا در گذشته جلوی ساخت و ساز‌ها را نگرفت، چه کسی اجازه داد که خانه‌های موجود ساخته شود، اما بنیاد اکنون یادش افتاده است، در شب هفتم ماه محرم اجرائیات و نیروی انتظامی که قصد تخریب منازل را داشتند با اهالی روبرو شدند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه به هیچ وجه قصد درگیری و آزار و اذیت میان ساکنان و مسؤولان وجود ندارد، گفت: هدف ما جلوگیری از تخریب روستا بود.

وی با بیان اینکه اجرائیات و نیروی انتظامی هم تنها تخریب خانه‌های جدید را عنوان کردند، افزود: بدون مقدمه و در شب هفتم محرم به روستایی که مزین به نام ابوالفضل است اقدام به تخریب ساکنان منازل بکنند، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست هر کس هم بگوید که زمین خواری صورت می‌گیرد برای خود گفته، چون زمین خواری صورت نگرفته است.

نماینده اهالی روستای ابوالفضل با بیان اینکه زمین خواری از سوی افراد متمکن صورت می‌گیرد، عنوان داشت: در کیانپارس اهواز، زمین خواری بسیاری صورت گرفت، اما کسی حرفی نزد حال یک روستایی که سند دارد و کاربری زمینش کشاورزی است باید زمین خوار معرفی شود.

حجت الاسلام موسوی گفت: ساکنان روستا اگر متمکن بودند نه در روستا زندگی می‌کردند و نه به کشاورزی روی می‌آوردند نه از شرکت پیرامون روستا، آب برایشان لوله کشی می‌شد و نه بنیاد به برخی از آن‌ها حق ریشه می‌داد./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات