۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۶۲۲۱۷
با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت شهید کاوه در حرم رضوی

مراسم بزرگداشت شهید کاوه در حرم رضوی
خراسان رضوی - مراسم بزرگداشت شهید محمود کاوه در حرم مطهر رضوی با تقدیر از خانواده های شهدا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم بزرگداشت شهید محمود کاوه امشب با حضور زائران و مجاوران رضوی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در جوار بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار شد.

در این مراسم از 5 شهید دفاع مقدس تجلیل شد و یکی از رزمندگان دفاع مقدس با بیان خاطراتی از شهید محود کاوه به روایتگری از جنگ تحمیلی پرداخت همچنین شعرخوانی، مرثیه سرایی و عزاداری از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی، سخنران حرم مطهر رضوی نیز در این مراسم شهید کاوه را الگویی برای جوانان امروز عنوان کرد و گفت: سپاه نور و سپاه نار در وجود انسان و فضای بیرونی وجود دارد؛ ولایت علمدار سپاه نور و شیطان علمدار سپاه نار است؛ شهید کاوه در درون بر سپاه شیطان غلبه کرد، علمدار زمان خود را خوب شناخت و به عنوان فرمانده در سپاه نور خوش درخشید.

گفتنی است؛ محمود کاوه در سال ۱۳۴۰ در مشهد در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متولد شد و در ۱۰ شهریور ۱۳۶۵ در منطقه عمومی حاج عمران بر روی قله ۲۵۱۹ حاج‌عمران بر اثر اصابت ترکش خمپاره و درسن ۲۵ سالگی شهید شد.

محمود کاوه پس از دوران تحصیلات ابتدایی با علاقه قلبی و تشویق پدر، وارد حوزه علمیه شد و همزمان تحصیلات دوران راهنمایی و دبیرستان را نیز ادامه داد و با اوج‌گیری انقلاب، او که جوانی با نشاط، فعال و مذهبی بود به پخش اعلامیه‌های امام خمینی همت گماشت و فعالانه در راه‌پیمایی‌ها و درگیریهای زمان انقلاب، شرکت می‌ کرد.

کاوه یکی از جوانترین فرماندهانی است که هدایت جنگ ایران و عراق را به عهده گرفتند. روزی که جنگ آغاز شد او یک جوان ۱۹ ساله بود اما ۳ سال بعد فرماندهی تیپ ویژه شهدا را بر عهده گرفت. تیپی که از کلیدی‌ترین یگانهای سپاه بود. موفقیت‌ها و انجام عملیات خارق‌العاده توسط این تیپ با فرماندهی کاوه باعث شد که به لشکر ویژه ارتقاء یابد.

آزادسازی سد بوکان و جاده ‌٤٧ کیلومتری آن، آزادسازی جاده صائین‌دژ به تکاب، آزادسازی محور استراتژیک پیرانشهر به سردشت از جمله نبردهای تهاجمی‌ای بود که توسط محمود کاوه و همرزمانش در تیپ ویژه شهدا طرح‌ریزی و به اجرا گذاشته شد، تعداد عملیاتی که به وسیله کاوه علیه متخاصمین در کردستان فرماندهی شد آن قدر زیاد است که ذکر نام تمامی آنها مختصراً میسر نیست./864/پ210/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات