۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۳۸۷
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

کردستان از نظر ظرفیت های فرهنگی، استانی مستعد و باظرفیت است

کردستان از نظر ظرفیت های فرهنگی، استانی مستعد و باظرفیت است
کردستان - حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: کردستان براساس مستندات موجود از نظر ظرفیت و اصول فرهنگی استانی مستعد و پرظرفیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی، حوزویان و نخبگان استان کردستان شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات بهزیستی سنندج با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری؛ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در این نشست با اشاره به مراسم معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان، عنوان کرد: جلسه تودیع و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در کردستان باعث شد که رهبر عزیزمان دوباره از کردستان و مردم این استان خونگرم نام ببرند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: همچنین در اینجا جای دارد از طرف همه مردم کردستان و مسوولان این استان از خدمات 10 ساله حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهرودی در کردستان تقدیر و تشکر داشته باشیم و انصافا خدمات ایشان در این مدت قابل توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به قدرشناسی مردم کردستان، گفت: همیشه همین نگاه قدرشناسانه نسبت به خدماتی که انجام می گیرد، باعث برکت در مسیر پیش روی برای همه ما می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم کردستان به معنای دقیق کلمه شاکر و قدرشناس هستند، عنوان داشت: ما اوایل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و باید همه مسیر طی شده را مرور کنیم و براساس درس ها و عبرتهایی که از گذشته به دست می آوریم مسیر پیش روی خودمان را ترسیم کنیم.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: رهبر عزیز و حکیممان در این بیانه ارائه جامع ای مخصوصا برای نسل جوان از این گذشته پرافتخار و از آینده دشوار، یک ترسیم روشنی را بیان فرمودند که بسیار قابل توجه و تامل است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه کردستان در بحث فرهنگی از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در بحث ظرفیت ها بی شک ما هیچ مشکلی نداشته و نداریم و کردستان براساس مستندات موجود از نظر ظرفیت پایه ها و اصول فرهنگی استانی مستعد و پرظرفیت است.

وی با اشاره به اینکه باید کردستان در بیانیه گام دوم انقلاب درخشش خاصی در کشور داشته باشد، عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف والا یک راه بیشتر نداریم و آن عبارت است از اینکه این ظرفیت ها در یک نقشه راهبردی به هم پیوند بخورد و به صورت هم افزا بر اساس همان نقشه به سوی همین مقاصد بزرگ که پیش رو داریم حرکت کنیم.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه سخنان خود بیان داشت: بی شک چیزی که می تواند در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، کردستان را کامیاب نمایند، استفاده از ظرفیت های نماینده ولی فقیه در این استان است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: اکنون که در اوایل قدمهای این مسیر پیش رو حرکت می کنیم، براساس تدبیر رهبرمان، ایشان یک نماینده تازه نفس به استان کردستان فرستاده اند که بی شک این انتصاب می تواند زمینه های موجود را تقویت و حمایت نماید زیرا با شناختی که از نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان داریم، نسبت به آینده بسیار امیدوارتر می شویم.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند در ایشان آن کفایت لازم برای راهبری کلان استان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به فضل الهی وجود دارد و باید همه این فرصت را مغتنم بدانیم.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه حرکت در این مسیر با کمک و ارتباط نخبگان و نسل جوان میسر خواهد شد، عنوان داشت: همه ما باید قدرشناس خدمات و کارهایی که قدیمی ها در این استان چه حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی و چه قبل از ایشان انجام داده اند، باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه الان یک مرحله بسیار مهمی است و به تعبیر رهبر معظم یک پیچ تاریخی است، گفت: مسایلی که حضرت آقا فهرست کرده اند، یک فهرست هفتگانه پیش روی ماست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه استان کردستان در این مقطع نیازمند مطالعات بسیاری است، بیان کرد: در این جلسه هدف به میدان آوردن ظرفیت های مردمی خودجوش، علاقمند به آرمان های اسلامی است که منافاتی با بخش های دیگر ندارد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه خوشبختانه نماینده ولی فقیه در استان در همه ابعاد این نقشه می تواند حضوری تاثیرگذار داشته باشد، گفت: در بخش مردمی و جبهه فراخ فرهنگی انقلاب اسلامی این بخش همان بخشی است که هنوز به آن ایمان نیاورده ایم و مکرر هم شما شنیده اید در سخنان رهبری که به این بخش عنایت خاصی دارند و وقتی که خدمت ایشان ظرفیت های موجود در بخش مردمی در بحث فرهنگی ارائه شد، حقیقتا شوق انگیز بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خواهش من از دوستان این است که سریع به میدان بیایید و تاخیر نشود زیرا در تاخیر آفت های بسیاری نهفته است از فعالان فرهنگی و دینی که در این جلسه حضور دارند درخواست داریم که یک سازماندهی مناسبی نمایید و یک جمع بندی به نماینده ولی فقیه در استان کردستان ارائه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تاکید کرد: کارگروه تشکیل دهید، مسیر طی شده را ارزیابی کنید و با آن نگاه تخصصی که دارید وارد کارگروه مشترک شوید و مسایل را جمع کنید و این تقدیم شود به عنوان هدیه نخبگان این استان به نماینده جدید ولی فقیه در کردستان.

براساس این گزارش در ابتدای این نشست هم اندیشی، جلسه پرسش و پاسخ فعالان فرهنگی، حوزویان و نخبگان استان کردستان برگزار شد./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات