۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۶۲۳۹۳
مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی:

دوره میثاق طلبگی حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار می شود

دوره میثاق طلبگی حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار می شود
آذربایجان غربی - حجت الاسلام محمدی گفت: دوره میثاق طلبگی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با حضور ۷۰ نفر از طلاب جدید الورود به مدت هفت روز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری دوره میثاق طلبگی طلاب جدیدالورود گفت: دوره میثاق طلبگی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی باحضور ۷۰ نفر از طلاب جدید الورود به مدت هفت روز برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح میثاق طلبگی از جمله طرح‌های مفید تربیتی است که هر ساله با هدف شناخت از شخصیت و روحیات اخلاقی، اصلاح رفتار و شناخت صلاحیت رفتار طلاب جدیدالورود در مدارس علمیه برگزار می‌شود و در این دوره از طلاب جدیدالورود برای حضور در حوزه، عهد و پیمان گرفته می‌شود تا زمانی که در حوزه هستند بر عهد و میثاق با حضرت، ولی عصر (عج) باقی و در این مسیر ثابت قدم و حرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در تبیین برنامه‌های این دوره افزود: ارائه مشاوره‌های اخلاقی، رفتاری، مشاوره تحصیلی برای شناخت بهتر طلاب، برگزاری جلسات اخلاق و بصیرتی از جمله برنامه‌های این دوره می‌باشند.

وی با بیان این که همچنین سه کتاب اخلاق طلبگی، رسم طلبگی و نظام آموزشی طلبگی نیز در این دوره تدریس خواهد شد، بیان داشت: هدف ما در این دوره بالا بردن شناخت یک طلبه از فضای کلی حوزه است.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: دوره میثاق حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی بصورت همزمان و متمرکز در حوزه علمیه شهرستان‌های ارومیه و خوی از ۱۵ شهریور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد./1500//310/خ

ارسال نظرات