۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۶۲۳۹۴
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی:

سند ۲۰۳۰ احیاء نسخه پوسیده تمدن شکست خورده غربی است

سند ۲۰۳۰ احیاء نسخه پوسیده تمدن شکست خورده غربی است
مازندران - مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: سند ۲۰۳۰ احیاء نسخه پوسیده تمدن شکست خورده غربی برای کشور‌هایی نظیر ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با بیان این که سند 2030، مفاهیم بنیادی دینی و انقلابی ما را هدف گرفته است، گفت: اجرای این سند خیانت آشکاری از سوی پیاده نظام دشمن است.

وی با بیان این که بندهای این سند، کیان نظام اسلامی را هدف قرار داده است، افزود: 2030 طراحی جریان برانداز خارجی برای، تضعیف انقلاب و نظام اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امضاء چنین اسناد ننگینی یادآور دوران سیاه سلطه پذیری و وابستگی است، خاطرنشان کرد: 2030 سندی روشن از جریان نفوذ در سیستم تعلیم و تربیت و آموزش کشورمان است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که این سند زنگ خطری برای تصمیم گیران و تصمیم سازان آموزشی و تربیتی کشور است، تصریح کرد: نباید در یک نظام دینی که بر مبنای اصول و مبانی اصیل اسلامی پایه گذاری شده است شاهد ترویج مسائل ضد اخلاقی و دینی در میان دانش آموزان باشیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال های اخیر همواره بر ضرورت اجرای دقیق سند تحول در آموزش و پرورش تأکید داشتند متأسفانه با نفوذ جریان غربگرا به بدنه دولت شاهد اجرای مخفیانه سند ننگین و خفت بار 2030 در سیستم آموزشی کشورهستیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اجرای سند 2030 موجب ناراحتی عمیق علما، متولیان فرهنگی و همچنین متدینین کشور شده است، خاطرنشان کرد: مسؤولان آموزش و پرورش باید هر چه سریعتر نسبت به شفاف سازی پیرامون این مسأله مهم بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که سند 2030 احیاء نسخه پوسیده تمدن شکست خورده غربی برای کشورهایی نظیر ایران اسلامی است، تصریح کرد: اگر نظریه های غربی راهگشا بود امروز وضعیت کشورهای غربی از لحاظ اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی این گونه نبود.

وی با بیان این که آنچه که در غرب می گذرد محصول نظریه هایی است که امروز در قالب سند 2030 به خورد سایر ملت ها می دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه گویا برخی مسؤولان کشور خود را به خواب زده اند و گنجینه های ارزشمند دینی که به برکت اسلام ناب در اختیار داریم را نمی بینند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نگاه ما به آموزش و تعلیم و تربیت با آنچه که در کشورهای غربی می گذرد در تضاد بنیادی است، تصریح کرد: نگاه غرب به تعلیم و تربیت بر پایه مسائل مادی استوار است، اما نگاه ما به آموزش و پرورش مبتنی بر ارزش های معنوی و اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت به جای اجرای مخفیانه نسخه های منسوخ غربی، سعی کنند الگوهای اسلامی را در فضای آموزشی تقویت کنند، افزود: ملت بزرگ ایران هیچ گاه نخواهند پذیرفت یک نهاد غربی بر پایه دیدگاه های سکولار برای سیستم آموزشی یک کشور دینی تصمیم گیری گند.

وی با بیان این که مبنا و اصول در آموزش و تعلیم و تربیت باید اسلام و قرآن باشد، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ایران اسلامی جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در اینجا این‌جور اِعمال نفوذ کند./950//310/خ

ارسال نظرات