۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۶۲۳۹۷
امام جمعه شهرکرد:

تأمین مسکن برای مددجویان از اولویت های اصلی کمیته امداد باشد

تأمین مسکن برای مددجویان از اولویت های اصلی کمیته امداد باشد
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه کمیته امداد باید یک چتر گسترده‌ای را بر سر محرومین بگستراند، گفت: تامین مسکن مددجویان از اولویت های اصلی کمیته امداد باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در شهر کرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، با بیان اینکه کمیته امداد باید یک چتر گسترده‌ای را نسبت به محرومین و فقرا بگستراند، گفت: هرچند اولویت کمک رسانی با آن‌هایی است که تحت پوشش این نهاد هستند اما خیلی‌ها هم هستند که به دلایل مختلف شرایط اینکه تحت پوشش قرار بگیرند را ندارند ولی بسیاری از آنها وضعشان از آن‌هایی که تحت پوشش قرار می‌گیرند بدتر است که نباید از آنها هم غافل باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خیلی‌ها هستند که شرایط کمک کردن به آنها در حد اعلی وجود دارد و تحت پوشش نیستند، افزود: اینها نباید ناامید شوند و این مسئله باید نهادینه بشود و جز اولویت‌های شما باشد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه کمیته امداد باید مسئله ساخت مسکن را خیلی بیشتر، جدی تر و با نظارت و سرمایه گذاری بیشتر پیش ببرد، اظهار کرد: خیلی‌ها هستند که واقعاً در یک شرایط بسیار سختی به سر می‌برند و نیازمند کمک رسانی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه مسکن باید جز برنامه‌های فراگیرتر مجموعه کمیته امداد قرار بگیرد، اضافه کرد: نسبت به ساخت و سازها نیز نظارت خیلی قابل توجهی باید بشود و هم از نظر فنی، هم هزینه‌ها، هم زمان کاری باید نظارت داشته باشید و رها نشود.

نماینده ولی فقیه در استان تکریم مددجویان را از نکات اساسی خواند و ادامه داد: ما به هر میزانی که بتوانیم با کرامت به مددجویان کمک کنیم، به اخلاق اسلامی و به ایمان عمل کرده ایم، به انسانیت بها داده ایم و شخصیت آنها را ارتقا داده ایم.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: اگر ما در تربیت جامعه تکریم جز اولویت‌هایمان نباشد، جامعه را نه تنها تربیت نکرده ایم، به سوی ناهنجاری‌ها سوق داده ایم زیرا معمولاً تحقیر انسان را به سوی ناهنجاری سوق می‌دهد و باعث می‌شود که انسان‌ها به سمت یک سری ناهنجاری‌ها بروند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام بیان کرد: هرچه بتوانند با کرامت با اینها برخورد کنند، به انسانیت اینها، به کمال اینها و به رساندن اینها به جایگاه‌های بلندی که باید برسند، کمک کرده اند، این خیلی خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان مسئله خودکفایی از مسائل اساسی و ریشه‌ای در کمیته امداد دانست و اظهار کرد: خودکفا کردن مددجویان را روی پای خودشان هدایت کردن جز سیاست‌های همیشگی کمیته امداد بوده ولی این باز نیازمند نظارت خیلی بیشتر است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه خودکفایی فقط به سرمایه دادن نیست، تصریح کرد: خودکفایی یک برنامه ساری و جاری ای است که تا به آخر باید اینها را گام به گام همراهی کرد، جلو برد تا این خودکفایی جواب دهد. این خیلی مهم است که هم سرمایه گذاری بیشتر، هم امکانات بیشتر، هم نظارت بیشتر، هم همراهی تا آخر که هرجایی که احساس شد در یک لغزش گاهی هستند، بتوانند کمکشان بکنند، دستشان را بگیرند و نگذارند این سرمایه‌ها واین امکانات و این نیروها هدر برود.

حجت الاسلام  والمسلمین نکونام ادامه داد: در بحث کارآفرینان هم باید وعده‌هایی که به اینها داده می‌شود عملی بشود، ما متأسفانه سیستم‌های بانکی مان و سیستم‌های دیگر به عملیاتی شدن این مصوبه‌ها کمک نمی‌کنند لذا این عملیاتی بشود و واقعاً کاربردی بشود و آثارش دیده بشود و واقعاً اشتغال به معنای واقعی ایجاد بشود./1399/د102/ب1

ارسال نظرات