۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۶۲۴۶۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

مجلس به دنبال جلوگیری از ورود شرکت های کاغذی به بورس

مجلس به دنبال جلوگیری از ورود شرکت های کاغذی به بورس
حجت الاسلام بنایی با بیان اینکه حکومت اسلامی موظف به سرمایه های مردم است، گفت: نمایندگان نیز سعی دارند بر بازار سرمایه نظارت کنند که شرکت های ساختگی وارد بورس نشوند.

حجت الاسلام محمد باقری بنایی، نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین اهمیت حفظ سرمایه های مردم از سوی حکومت اسلامی پرداخت و گفت: در تمام دنیا بورس یک بازار تخصصی است که برای تأمین نقدینگی واحدها و کارخانجات تولیدی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی موظف به حفظ ارزش پول ملی و سرمایه های مردم است، ابراز داشت: دولت باید در بورس ارزش سهام های مردم را حفظ و نگهداری کند، اما با توجه مشکلاتی که در اقتصاد کشور وجود دارد نقدینگی به صورت قابل توجهی در کشور افزایش یافته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور دچار اقتصاد مریضی شده است، گفت: دولت قصد داشت نقدینگی را به سمت بورس و بازار سرمایه هدایت کند و در این مسیر تا حدودی موفق بوده است.

حجت الاسلام بنایی درباره افت شاخص های بورس در هفته های اخیر ابراز کرد: افراد باید با آموزش و تخصصی های لازم در بورس سرمایه گذاری کنند چرا که اگر بدون علم وارد این بازار سرمایه شوند با مشکلات مختلفی مواجه خواهند شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بارها نمایندگان مجلس برای سرمایه گذاری در بورس هشدارهای لازم را داده اند، بیان کرد: اگر فردی تمام دارایی خود را برای سرمایه گذاری در  بورس بفروشد، کار خطا و اشتباهی را انجام داده است، اما افرادی که در بورس سرمایه گذاری کرده اند از افت بازار نگران نشوند، زیرا که بازار سرمایه همواره با سود و زیان همراه بوده، ولی بازار بورس در میان مدت و بلند مدت، سبب رونق تولید ملی خواهد شد.

وی با اشاره به وظیفه دولت در راستای حمایت از سهامداران بورس کرد: دولت باید نظارت و کنترل داشته باشد که ارزش سهام واحدها و کارخانه های تولیدی به صورت حبابی در بورس عرضه نشود، یعنی اگر  ارزش یک شرکت دویست میلیارد تومان است، سهام آن شرکت به همان میزان در بازار بورس ارائه شود.

حجت الاسلام بنایی ابراز داشت: دولت باید نظارت و کنترل بر بازار بورس داشته باشد که سهام شرکت ها به صورت حبابی در بورس و فرابورس ارائه نشود و همچنین نمایندگان مجلس نیز سعی دارند بر بازار سرمایه نظارت کنند که شرکت های ساختگی و کاغذی وارد بورس نشوند و سهام کارخانجات حقیقی در بورس عرضه شود./998/ت302/ق

ارسال نظرات