۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۶۲۴۸۹
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری خطاب به مسؤولان:

پاسخ به اقدام موهن شارلی‌ابدو تا حصول نتیجه پیگیری شود

پاسخ به اقدام موهن شارلی‌ابدو تا حصول نتیجه پیگیری شود
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: لازم است که همه مجامع جهانی و نهادهای مختلف حوزوی و غیرحوزوی، اقدام «شارلی ابدو» را محکوم کنند تا این گونه گستاخی ها و جسارت ها تکرار نشود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم(ص) را برای مبارزه با گسترش اسلام دانست و اظهار داشت: حرکتی که این مجله انجام داده و این قرآن سوزی که اخیراً در سوئد صورت گرفته و در غرب که داعیه دار آزادی است، انجام می گیرد، حرکت های حساب شده ای برای مبارزه با گسترش اسلام است.

گسترش اسلام در غرب صهیونیست ها را به وحشت انداخته است

وی با اشاره به پیشرفت سریع اسلام در جهان گفت: چیزی که امروز صهیونیست ها و گردانندگان صهیونیستی را به وحشت انداخته، پیشرفت سریع اسلام و رشد آن در غرب بوده و در مقایسه با سایر ادیان، امروز اسلام از درصد پیشرفت بیشتری برخوردار است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان اسلام از طرق مختلفی برای جلوگیری از پیشرفت اسلام استفاده می کنند، تصریح کرد: تلاش برای جلوگیری از پیشرفت اسلام ممکن است که در زمانی با ایجاد داعش، القاعده و گروه های تکفیری باشد و در زمان دیگر نیز راه های دیگری مثل کاریکاتور موهنی که در مجله شارلی ابدو و یا قرآن سوزی که چندین بار در جوامع غربی اتفاق افتاده، صورت بگیرد که این حرکات، نشانگر وحشت و خوف کشورهای غربی و استکبار از پیشرفت اسلام و جذب مردم و جوانان و گرایش آنها به سمت اسلام دارد.

تلاش دشمنان برای قداست زدایی از اسلام

وی با اشاره به قبح زدایی ها در جهان نسبت به اسلام، افزود: دشمنان اسلام می خواهند قبح تمسخر پیامبر(ص)، ادیان و کتاب های آسمانی را از بین ببرند و با این کار قداست زدایی شود و عاملی برای جلوگیری از پیشرفت اسلام در جوامع غربی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری بر ضرورت محکوم کردن اقدام نشریه «شارلی ابدو» از سوی دول اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: در برابر این اقدام موهن، باید موضع متناسبی چه از سوی کشورهای اسلامی و چه از سوی مسؤولان دول اسلامی، به خصوص دولت جمهوری اسلامی ایران، اخذ شود و این حرکت محکوم شود.

ضرورت پیگیری اقدام موهنانه شارلی‌ابدو در مجامع حقوقی بین المللی

وی با بیان این که این گونه حرکات در غرب که مدعی آزادی و دموکراسی هستند، در تضاد است، گفت: چطور می شود که کشوری مدعی آزادی باشد و این گونه حرکات وحشیانه و موهنانه نسبت به مقدسات دیگران را تحمل کند؛ این مسأله باید توسط دول اسلامی محکوم شود و در مجامع حقوقی و سازمان ملل پیگیری حقوقی شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت محکوم کردن حرکات ضد اسلامی از سوی مسلمانان تصریح کرد: اگر مردم کشورهای اسلامی نسبت به این حرکات حساسیت نشان ندهند، ممکن است که تکرار و تسری پیدا کند و یک نوع تقدس زدایی آغاز شود؛ دشمنان اسلام در پی سنجیدن حساسیت مسلمانان نسبت به دین اسلام، آیین و مقدسات مسلمانان هستند.

پیگیری دول و ملل اسلامی تا حصول نتیجه، دشمنان را وادار به عقب نشینی می‌کند

وی سکوت در برابر اقدام موهنانه ضد اسلامی را سبب گستاخ تر شدن دشمنان دانست و افزود: اگر برخورد جدی صورت بگیرد و این قضیه دنبال شود، دشمنان اسلام عقب نشینی خواهند کرد اما اگر برخورد لازمی از سوی دول و ملل صورت نگیرد، دشمنان اسلام جری و گستاخ تر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری، بر ضرورت محکوم کردن اقدام «شارلی ابدو» از سوی نهادهای حوزوی و غیرحوزوی تأکید کرد و اظهار داشت: لازم است که همه مجامع جهانی و نهادهای مختلف حوزوی و غیرحوزوی، اقدام مذکور را محکوم کنند تا این گونه گستاخی ها و جسارت ها تکرار نشود./822/ت301/ف

ارسال نظرات