۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۶۶۲۴۹۳
آیت الله حسینی بوشهری:

عادی سازی روابط با اسرائیل امنیت کشور‌های عربی را تأمین نمی‌کند

عادی سازی روابط با اسرائیل امنیت کشور‌های عربی را تأمین نمی‌کند
امام جمعه قم با اشاره به عادی سازی رابطه امارات و رژیم صهیونیستی گفت: اگر اماراتی‌ها می‌خواهند امنیت خود را در سایه حمایت آمریکا و اسرائیل تأمین کنند سخت در اشتباه هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در سخنان آدینه ای خود با اشاره به آسیب ها و آفت های دینداری گفت: یکی از آسیب ها دینداری فصلی و مقطعی است یعنی برخی در مسجد با مسجدی ها هستند و در جاهای دیگر حال و هوای دیگری دارند و به گونه دیگری رفتار می کنند و برای آن ها مهم نیست که دستورات دینی در همه جا باید رعایت شود، یک مؤمن باید به مجموعه دستورات دینی معتقد و پایبند باشند.

وی افزود: برخی نیز تا زمانی که مشکلی نباشد حالت دینداری دارند اما وقتی مشکلی ایجاد شود چرخش 180 درجه ای پیدا می کنند و رفتار دیگری از خود بروز می دهند، از سوی دیگر برخی نیز وقتی دچار سختی می شوند یاد خدا می افتند و به محض این که مسأله حل شد دیگر خدا را نمی شناسند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: گاهی افرادی صبح مؤمن و شب کافر هستند، این افراد دینداری فصلی و عاریه ای دارند و در نتیجه ایمان از زندگی آن ها رخت برمی بندد، در زمان ما هم کسانی را دیدیم که ابتدا به اندازه ای انقلابی بودند که دیگران را قبول نداشتند اما در نهایت به گونه ای در طرفم قابل قرار گرفتند که گویی هیچگاه انقلابی نبوده اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عزاداری تاریخی امسال اظهار کرد: از همه عزاران حسینی و هیئات مذهبی و سخنرانان و مداحان برای برگزاری درست مراسم عزاداری در این شرایط سخت و دشوار تشکر می کنیم چرا که عده ای راه افراط را در پیش گرفتند و عده دیگری معتقد بودند که عزاداری باید تعطیل شود اما عزاداران با عقلانیت دینی عزاداری آبرومندی انجام دادند و رهبر انقلاب از این حرکت تشکر کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به دوران اسارت خاندان اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: چون پیام امام حسین(ع) الهی بود نهضت ایشان جاودانه ماند و در همه دنیا نام ایشان بلند آوازه است.

وی با گرامیداشت 17 شهریور افزود: مردم زیادی در این روز توسط دستگاه جبار طاغوت به شهادت رسیدند و اگر این شهادت ها نبود نهضت اسلامی در ایران به ثمر نمی رسید.

امام جمعه قم سالگرد رحلت آیت الله طالقانی را گرامی داشت و اضافه کرد: آیت الله طالقانی در دوران طاغوت در زندان ها و شکنجه گاه ها بود و بعد از پیروزی انقلاب در کنار امام قرار داشت و وفاداری خود به اسلام، انقلاب و امام را نشان داد.

وی با اشاره به برخی حرمت شکنی ها در ایام عاشورا ابراز کرد: باید به جای اشک خون گریه کرد که عده ای نسبت به اهل بیت(ع) حرمت شکنی کردند، مشاهده کردیم که فریاد مردم مؤمن هم بلند شد تا جلوی حریم شکنی ها گرفته شود، مسؤولان اجازه ندهند کسانی عزت انقلابی که با خون شهیدان به پیروزی رسیده را زیر سؤال ببرند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگر سخنان خود بااشاره به تحولات منطقه گفت: این روزها ترامپ و نتانیاهو برای ایجاد ارتباط صهیونیست ها و کشورهای عربی تلاش می کنند، البته عادی شدن رابطه رژیم با امارات مسأله جدیدی نیست بلکه این رابطه رونمایی و آشکار شد و ارتباطات سیاسی و اقتصادی را علنی کردند.

وی افزود: متأسفانه هواپیمای رژیم صهیونیستی وارد فرودگاه امارات شد و مسؤولان امارات با حرکتی ننگین به استقبال آن ها رفتند، متأسفانه سران کشورهای عربی و اسلامی سکوت کردند و واکنشی نشان ندادند اما ایران و جبهه مقاومت موضع محکمی گرفتند.

امام جمعه قم تصریح کرد: اگر اماراتی ها می خواهند امنیت خود را در سایه حمایت آمریکا و اسرائیل تأمین کنند سخت در اشتباه هستند و اگر آتشی در منطقه روشن شود اول از همه آسیب خواهند دید و باید بدانند که در خانه شیشه ای زندگی می کنند چرا که نیروهای مسلح و ملت ایران به تهدیدات و توطئه ها به موقع و قاطع پاسخ خواهند داد و در آن زمان پشیمانی ها فایده ای نخواهد داشت./998/پ201/ق

ارسال نظرات