۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۶۲۵۰۱

خشم مسلمانان پاکستانی از اقدام موهن نشریه فرانسوی

خشم مسلمانان پاکستانی از اقدام موهن نشریه فرانسوی
صدها نفر از اقشار مختلف پاکستان، فعالان سیاسی و مذهبی امروز، پس از اقامه نماز جمعه با برپایی تظاھرات علیه اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی به مقدسات اسلامی را محکوم کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، گروه‌های مختلف پاکستانی از جمله سازمان دانشجویان امامیه، حزب مجلس وحدت مسلمین و گروه‌های دانشجویی حزب جماعت اسلامی در شهرهای اسلام‌آباد، لاهور و کراچی دست به تظاهرات زده و شعارهای ضدغربی و فرانسوی سر دادند.

شارلی ابدو همزمان با رسیدگی به پرونده حمله ۵ سال پیش به دفتر این نشریه فرانسوی با تیتر همه چیز به خاطر این، مجددا کارتون‌های اهانت آمیز به پیامبر گرامی‌ اسلام (ص) را منتشر کرده است.

مسلمانان پاکستانی در این تجمعات اهانت به قرآن کریم کتاب مقدس و آسمانی مسلمانان در نروژ و سوئد را نیز محکوم کردند.

تجمع امروز در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان با عنوان «روز حرمت پیغمبر (ص) و قرآن» ، برگزار شد و سخنرانان توهین به مقدسات اسلامی را افراط گرایی غربی عنوان کردند.

معترضان پاکستانی گفتند، نهادهای ناظر بین‌المللی از جمله سازمان ملل وظیفه دارد برای حفظ صلح جهانی، مانع ادامه روند توهین به پیامبران الهی در جوامع غربی شود.

صدها هزار نفر از مردم شهرهای «لاهور و کراچی» پاکستان نیز علیه عاملان اصلی انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به مقدسات اسلام و بی‌حرمتی به قرآن مجید در اروپا تظاهرات کرده و از سازمان ملل خواستند تا با توهین کنندگان به مقدسات دینی، به عنوان افراد مجرم برخورد کند.

شرکت کنندگان در این تجمعات ضمن سردادن الله اکبر و شعارهایی علیه فرانسه، نروژ، سوئد و مجله فکاهی شارلی‌ابدو توهین کننده به ساحت پیامبر (ص)، اعلام کردند که حاضرند جان خود را در راه حفظ حرمت پیامبر اسلام (ص) فدا کنند.

شخصیت‌های مذهبی پاکستان همچنین خطاب به دولت فرانسه گفتند که پاریس باید به خاطر اهانت رسانه‌های این کشور به مقدسات اسلام و پیامبر (ص)، از جامعه مسلمانان جهان عذرخواهی کند.

پیش‌تر وزارت امورخارجه پاکستان تصمیم مجله فکاهی شارلی‌ابدو در فرانسه برای انتشار مجدد کاریکاتورهای موهن با موضوع نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را قویاً محکوم کرده بود.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز روز پنجشنبه با تاکید بر اینکه عاملان توهین به مقدسات اسلامی باید به دست عدالت سپرده شوند، گفت: دولت اسلام‌آباد ضمن ابراز نگرانی جدی علیه اقدام موهن مجله فکاهی شارلی‌ابدو، به دولت فرانسه اعتراض کرده است.

«شاه محمود قریشی» با ابراز نگرانی جدی نسبت به افزایش اسلام هراسی، نژادپرستی و ترویج نفرت علیه مردم دیگر کشورها، گفت: باید در سطح جهانی و در مجمع مشترک گردهم آمده و علل این اقدامات را بررسی کنیم و بسنجیم که چگونه می‌توان جلوی عاملان تحریک احساسات مردم را گرفت.

شارلی‌ابدو مجله فکاهی چپ‌گرای فرانسوی با محتوای به شدت ضدمذهبی است که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ کاریکاتورهایی اهانت آمیزی را با موضوع پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد و موجب اعتراض و برپایی تظاهرات مسلمانان در کشورهای اسلامی علیه این اقدام موهن شد./988/د102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات