۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۶۲۵۰۵
حجت الاسلام تراشیون تأکید کرد؛

سبک زندگی اسلامی، نسخه شفابخش بشریت

سبک زندگی اسلامی، نسخه شفابخش بشریت
اصفهان - کارشناس مسائل تربیتی گفت: امروز منکر زمان خود را که سبک زندگی غربی است باید شناخت تا توانست به سمت سبک زندگی اسلامی که نسخه شفا بخش بشریت است، رفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون جمعه شب در مراسم عزاداری هیات رزمندگان کاشان که در ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار شد، گفت: امروز یک سبک زندگی دینی، اسلامی، الهی و حسینی درمقابل سبک زندگی غربی که سبکی بر مدار خواسته‌های شیطانی و نفسانی است قرار گرفته است.

وی افزود: سبک زندگی غربی در مقابل سبک زندگی اسلامی صف آرایی کرده تا خود را به جوامع بشری تحمیل کند و آن را براساس مدل سبک زندگی غربی هدایت کند.

حجت الاسلام تراشیون ادامه داد: ما یک سبک زندگی الهی متصل به منبع وحی داریم و یک سبک زندگی غربی که سبکی دنیایی و براساس غرائز و هوای نفس انسان است.

کارشناس مسائل تربیتی گفت: امروز یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر سبک زندگی غربی است و منکر عصر ما سبک زندگی غربی است.

وی با اشاره به اینکه اگر در سبک اسلامی نباشیم در سبک زندگی غربی خواهیم بود، افزود: امروز سبک زندگی تهاجمی غربی در مقابل سبک زندگی اسلامی قرار گرفته است.

حجت الاسلام تراشیون تهاجمی بودن را یکی از ویژگی‌های سبک زندگی غربی دانست و ابراز داشت: سبک زندگی غربی سبک شیطانی و قسم خورده‌ای است تا ما را منحرف کند.

به گفته وی  برای مقابله با سبک زندگی مهاجم غربی، باید ابزار‌های سبک زندگی غربی را شناخت تا با آن مقابله کرد.

وی به چهار ابزار سبک زندگی غربی اشاره کرد و از قدرت رسانه‌ای به عنوان یکی از این ابزار نام برد و گفت: سبک زندگی غربی با قدرت رسانه‌ای خود به دنبال عرضه این سبک به دنیا است.

حجت الاسلام تراشیون ابراز کرد: در سبک زندگی غربی ابعاد غریزی و حیوانی را ترویج می‌کنند، از این رو نباید فرزندان خود در فضای مجازی را رها کنید که کنترل آن‌ها آسان نخواهد بود.

کارشناس مسائل تربیتی با تأکید بر اینکه پدر و مادر در قبال تربیت فرزندان خود مسؤولیت دارند، گفت: امروز شبکه های مجازی و اینستاگرام و تلگرام، نوجوانان و جوانان ما را تربیت می‌کنند و پدر و مادر عملا نقشی در تربیت فرزندان خود ندارند.

حجت الاسلام تراشیون ادامه داد: ما به دنیا آمده ایم تا بندگی کنیم و اگر امام حسین (ع) برای اقامه امر به معروف و نهی ازمنکر قیام کرد ما هم باید منکر زمان خود را بشناسیم.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان ما متأثر از سبک زندگی غربی هستند، یادآور شد: قدرت رسانه‌ای غرب می‌خواهد ما را به سمت سبک زندگی غربی سوق بدهد که متاسفانه تا حدودی هم موفق شده اند.

حجت الاسلام تراشیون با بیان اینکه منکر زمان امروز ما سبک زندگی غربی است، اظهار داشت: ما باید به سمت و سوی سبک زندگی اسلامی که نسخه شفا بخش بشریت است برویم.

وی افزود: امروز منکر زمان خود را که سبک زندگی غربی است باید شناخت تا توانست به سمت سبک زندگی اسلامی که نسخه شفا بخش بشریت است، رفت./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات