۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۶۶۲۵۰۶
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

سه شرط آسان شدن تکالیف زندگی

سه شرط آسان شدن تکالیف زندگی
اصفهان - رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: پناه بردن به خدا، راهنمایی شدن توسط امام و ولی و داشتن چشم انداز سه شرط آسان شدن تکالیف زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، شب گذشته در محفل عزاداری هیأت مکتب الصادق(ع) اصفهان، با بیان اینکه برخی افراد از مسؤولیت‌های سخت فرار می‌کنند، گفت: به عنوان مثال کسانی که از تکالیف عبادی فرار می‌کنند یا جوان یا خانواده‌ای که برای جوان خود زیربار مسؤولیت ازدواج نمی‌روند برای این است که تکالیف زندگی را سخت می‌دانند.

وی در ادامه افزود: جهاد کردن و جنگ رفتن بسیار سخت است، کسانی که از جنگ فرار کردند تکالیف خود را بسیار سخت دیدند و پناهگاهی برای این تکالیف نداشتند، کسانی که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند این تکلیف را بسیار سخت می‌بینند و برای خود پناهگاه و راهنمایی هم ندارند.

پیامبر اکرم(ص) پیش از بعثت هم تکالیف خود را به درستی انجام می‌دادند

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) هم مانند ما همه نوع تکلیفی داشتند و بشری مانند ما بودند، اظهار کردک ایشان پیش از مبعوث شدن آنقدر زیبا تکالیف خود را انجام دادند که در جامعه جاهلیت آن زمان به ایشان لقب امین دادند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) تکالیف خود را پیش از بعثت به درستی انجام می‌دادند و برای ایشان تکالیفشان سخت نبوده است، امام حسین(ع) از 47 سالگی تا 57 سالگی به عنوان امام سوم مطرح هستند اما از همان کودکی تکالیف خود را کامل و به درستی انجام داده‌اند.

وی پناهگاه، راهنما و چشم انداز را سه راه آسان شدن انجام دادن تکالیف عنوان کرد و گفت: همیشه باید به خداوند پناه ببریم، پیامبران(ص) ائمه معصومین(ع) و در عصر غیبت ولی فقیه راهنمایان ما هستند، در هر شرایطی ایشان به ما خواهند گفت باید چه کنیم و به کدام مسیر برویم تا تکالیف خود را به درستی انجام دهیم.

نداشتن راهنما و پناهگاه و چشم انداز باعث سقوط انسان می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به مشکلات اقتصادی برخاسته از شیوع ویروس کرونا در کشور، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم رزمایش همدلی و مواسات و انفاق مؤمنانه برگزار کنند، ایشان بر مبنای قرآن کریم می‌فرماید دست به دست همدیگر بدهیم از مشکلات فقرا کاسته خواهد شد و مردم ما نیز با هدایت ایشان در کنار یکدیگر هستند و تلاش می‌کنند کسی بیش از این با مشکلات اقتصادی مواجه نشود.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه برخی افراد با تکالیف خود سقوط می‌کنند، تصریح کرد: اگر راهنما و پناهگاه و چشم انداز نداشته باشیم دارایی‌های ما موجب سقوط ما خواهد شد، اگر می‌خواهیم در انجام تکالیف منحرف نشویم و سقوط کنیم، نیاز به پناهگاه، هدایت و چشم انداز داریم در غیر این صورت دچار سقوط خواهیم شد قرآن کریم می‌فرماید انسان بدون راهنما و بدون پناهگاه و بدون چشم انداز نداریم مگر اینکه سقوط می‌کند.

وی رفتارهای ناهنجار و پوشش‌های ناهنجاری که به نام مد در جامعه در حال ترویج است را تحت ولایت شیطان توصیف کرد و گفت: کسانی که تحت ولایت ائمه اطهار(ع) هستند در روز قیامت ائمه معصومین(ع) به سراغ آنها خواهند رفت و شفاعت آنها را می‌کنند اما کسانی که تحت ولایت شیطان هستند در روز قیامت از یکدیگر گریزان بوده و شیطان هم می‌گوید گناهان اینها را نباید کاملا برعهده من بدانید.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه خاطرنشان کرد: کسی که زیر چتر شیطان برود، نه پناهگاه درستی دارد، نه راهنمای درست و نه چشم انداز درستی خواهد داشت و قطعا متضرر خواهد شد.

همیشه باید متصل به امام و ولی خود باشیم

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید انسان‌ها در نهایت به سراغ خدا خواهند رفت، اظهار کرد: برای آسان شدن تکالیف هادیان و راهبران ما یعنی ائمه(ع) و ولی فقیه باید همیشه جلوی ما باشند، نباید اینطور باشد که رابطه ما با اهل بیت(ع) قطع و وصل شود و غیردائمی باشد، باید همیشه در همه حال به یاد ایشان باشیم، اگر قرار است راهنمایی ایشان تکلیف را بر ما آسان کند، باید اتصال ما به امام همیشگی و دائمی باشد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اهمیت اتصال دائمی به امام و ولی فقیه، تصریح کرد: باید به ایشان که راهنما و امام ما هستند اقتدا کنیم، یعنی اینکه شبیه ایشان رفتار کنیم، ولی ما و راهنمای ما باید در تمام عرصه‌ها الگوی ما باشد و جلوی ما حرکت کند و ما پشت سر او در حرکت باشیم و اتصالی دائمی داشته باشیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات