۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۶۲۵۲۳
بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به اقدام وقیحانه شارلی ابدو؛

اهانت به پیامبر اکرم با ادعای احترام به ادیان سازگار نیست

اهانت به پیامبر اکرم با ادعای احترام به ادیان سازگار نیست
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اسلام در بیانیه‌ای نوشت: چنین اقداماتی موجب بی‌آبروییِ دولت‌ها و روشنفکرانِ کور دل می‌شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد.

متن بیانیه  به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک و تعالی: هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ.

اقدامات موهن اخیر در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و قران کریم‌، موجی از خشم و نفرت در میان مسلمانان و پیروان راستین ادیان توحیدی‌ ایجاد کرده است، رفتارهای خلاف منطق و ارزش‌های انسانی و دینی که نشان از پلیدیِ افکار عاملین و دولت‌های حامی آنان دارد.

تفکر جاهلیت نوین و چهره زشت مدعیان آزادی در چنین اعمالی، امری است که برای ملت‌های بیدار و هوشیار، آشکارتر از گذشته گردیده تا پایه‌های سست جریان‌های دین‌ستیز و اهداف هماهنگ طراحان، عاملان و رسانه‌های همسوی آنان را رسواتر از همیشه نمایان کند. بی‌شک چنین اقداماتی بیشتر از هر چیزی موجب بی‌آبروییِ دولت‌ها و روشنفکرانِ کور دلی می‌شود که با نفاق و دورویی و دروغ، مدعی احترام به ادیان و حقوق انسان‌ها می‌باشند.

آنچه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است، هوشیاری و شناخت جریان‌ها و عوامل پشت پرده‌ی اینگونه رفتارها می‌باشد که با فریب ‌و نیرنگ، خط تفرقه‌افکنی میان پیروان ادیان توحیدی را دنبال و مقاصد شوم خود را در بستر اختلاف امت‌ها دنبال می‌کنند.

تجربه نشان داده است که هرگاه صهیونیزم بین‌الملل با پشتیبانی استکبار و آمریکای جنایت‌کار، توطئه‌ای را دنبال می‌کند، به تحرکات اسلام ستیزانه خود دامن می‌زند تا حساسیت‌ها و نگاه‌ها را از اهداف شوم خود منحرف سازد که اقدامات اخیر و توهین به مقدسات اسلامی، پوششی برای ننگِ تسلیم شدن و ارتباط برقرار کردن برخی حُکام کشورهای عربی مانند امارات متحده عربی و عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی می‌باشد؛ خیانتی که هم ظلم به آرمان‌های اسلامی و هم خیانت به ملت‌های عرب می‌باشد.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن محکومیت شدید اقدامات موهن علیه اسلام عزیز، پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و قران کریم، خواستار پاسخگویی دولت‌های فرانسه و سوئد و مجازات عاملان این اعمال ناپسند می‌باشد و هشدار می‌دهد جریان اختلاف میان امت‌ها و پیروان ادیان الهی، توطئه‌ای خطرناک است که عواقب آن فراگیر و متوجه تمام ملت‌ها و کشورها خواهد شد.

همچنین از دولت محترم به ویژه وزارت خارجه جمهوری اسلامی انتظار می‌رود تا موضوع را از مجاری ذی‌صلاح پیگیری نموده و نسبت به خطر جریان‌های افراطی و دین‌ستیز در مجامع بین‌المللی هشدارهای لازم را اعلام نماید.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


۹۹/۶/۱۴

/1370/د102/ف

ارسال نظرات