۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۶۲۵۹۷
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

آغاز سال تحصیلی و چالش تأمین امنیت بهداشتی اساتید و طلاب

آغاز سال تحصیلی و چالش تأمین امنیت بهداشتی اساتید و طلاب
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گرگانی با اشاره به مشکلات آموزشی حوزه در دوران کرونا، گفت: مسؤولان باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا امنیت بهداشتی اساتید و طلاب تامین شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرتقی حسینی گرگانی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نظام آموزشی حوزه های علمیه را در حد کلی قابل قبول و برخی از برنامه ها نیز را دارای نواقص وضعف دانست و گفت: اهداف نظام آموزشی حوزه های علمیه در دراز مدت قابل دسترس است.

وی به همه گیری بیماری کرونا اشاره کرد و این دست مسائل را نه تنها مانع بلکه فرصت ارزیابی کرد و افزود: کرونا برای اهل تحقیق حوزه های علمیه فرصت است و در آینده شاهد ظهور کتاب های متعدد و جدیدی خواهیم بود. این نشانی از این است که کرونا مانع تعلیم و پژوهش نیست.

استاد سطح عالی حوزه علمیه برنامه ریزی برای سال تحصیلی با بیماری کرونا را نیازمند واکاوی بیشتر بیان کرد و گفت: مسائل بهداشتی هم اکنون موجب سرگردانی طلاب شده است. آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه گفته اند اصل بر برگزاری دروس به صورت حضوری است و کلاس ها با تعداد کم و فاصله اجتماعی برگزار شده و کلاس های با تعداد شاگردان زیاد نیز در فضای مجازی برگزار خواهد شد اما هنوز نگرانی هایی در این زمینه وجود دارد.

وی تعدد نظر آموزش و پرورش را ناشی از این نگرانی ها خواند و گفت: در بخش های دیگر نیز این نگرانی ها هست. برای نمونه اساتیدی که سالخورده هستند از گروه های پر خطر محسوب می شوند و نمی توانند با استفاده از حمل و نقل عمومی در محل درس حضور یابند و از طرفی با ماشین شخصی نیز اجازه داده نمی شود تا نزدیک محل درس بروند. بدین جهت مسؤولان باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا امنیت بهداشتی برای دانش پژوهان تامین شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گرگانی ادامه یافتن این شرایط را در آینده مشکل آفرین دانست و افزود: این شیوه برای دروس خارج مقدور است اما باید پرسید آیا برای مقدمات این شیوه مناسب است؟ امروزه برخی از طلاب شهرستانی ساکن قم به دنبال انبار هستند تا اثاث خود را آنجا گذاشته و خود به شهرستان بروند. امتداد این شرایط ضربه می زند و طلاب را از فرصت بهرگیری اخلاقی و نقد محروم می شوند؛ این مسائل باید مورد ارزیابی مدیران و مسؤولان حوزه قرار بگیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ارائه دروس در فضای مجازی کافی نیست، خاطر نشان کرد: حضور در درس بسیار اهمیت دارد./1370/ت302/ف

ارسال نظرات