۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۶۶۲۶۰۹
معاون آموزش حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

سه اولویت آموزشی حوزه ویژه ایام کرونایی + فیلم

سه اولویت آموزشی حوزه ویژه ایام کرونایی + فیلم
حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد به تعیین وضعیت برگزاری دروس در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در برنامه سال تحصیلی جدید با توجه به امکانات و شرایط بهداشتی سه اولویت مشخص شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، وضعیت سال تحصیلی جدید را ویژه خواند و گفت: هم‌اکنون به جهت شیوع بیماری کرونا، وضعیت ویژه‌ای در کشور حاکم است و خیلی از مسائل را از جمله تحصیل و تدریس طلاب تحت شعاع قرار داده است.

وی به اقدامات مرکز مدیریت حوزه های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ابزار و امکانات موجود و با توجه وضعیت شناور بهداشتی مناطق کشور برنامه ریزی شده است و بر این اساس سه اولویت مشخص شده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه در ادامه به بیان سه اولویت آموزشی ویژه ایامی کرونایی پرداخت و گفت: در اولویت نخست در صورت امکان کلاس ها به صورت حضوری با تعداد کم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی اولویت دوم را برگزاری کلاس ها به صورت تلفیقی بیان کرد و افزود: تلفیقی بدین معناست که بخشی از روز یا بخشی از درس و یا بخشی از پایه ها به صورت حضوری و بخشی دیگر به صورت مجازی برگزار خواهد شد. اولویت سوم دروس به صورت مجازی برپا خواهد شد. این اولویت برای دروس شلوغ و یا مدارسی است که امکان رعایت شرایط بهداشتی در آنان نیست.

تعداد بازدید : 4

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد به وضعیت برگزاری سطوح عالی و دروس خارج اشاره کرد و اظهار داشت: دروس خارج و سطوح عالی نیز با همین شیوه و اولویت گذاری برگزار خواهد شد. با بیوت مراجع عظام نیز هماهنگ شد تا دروس مراجع تقلید در صورت تمایل به صورت ضبط شده برگزار شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه ابزارها و زیرساخت های فنی برگزاری دروس مجازی فراهم دانست و گفت: امکانات در حال ارتقاء است و اکنون نیز در حد قابل قبول می باشد. این ابزارها در فضای بیماری کرونا کمبودها را جبران می کند.

وی ابراز امیدواری کرد با همدلی و همکاری این دوره سپری شود و به دعای امام عصر(عج) به جهت حضور در ایام محرم، سالی پرخیر و نشاط تحصیلی داشته باشیم./1370/ت302/ف

ارسال نظرات